שבת מנוחה

מי הוא אחד מאנשי העסקים הבכירים בישראל שהחליט להילחם בבעלי עסקים המתעקשים להפעיל את עסקיהם גם בשבת?
 
אבי כץ – האיש.
אבי כץ הוא אחד מאנשי העסקים המוצלחים והמוכרים במדינה. בין עסקיו הרבים: קבוצת ההשקעות היחידה במדינה בשם "קרן הגשמה", רשת כלי הבית "ששת", "כפר השעשועים", "הכול בדולר", רשת "ורדינון" ועוד רבים וטובים.
 
כץ, הינו איש חובש כיפה וירא שמים, ובעקבות כך החליט כי כל העסקים המשניים הקשורים לעסקיו יהיו סגורים בשבת. חלק משותפיו העסקיים לא תמכו בצעד האמיץ, והוא בתגובה החליט באופן גורף להינתק מכל עסק שמעסיק עבדים בשבת.
 
הוא החליט להקים עמותה בשם "שבת מנוחה". "שבת מנוחה" הינה עמותה שנותנת בית לשבת בארץ הקודש.
 
למרבה האירוניה, רבים העסקים הפועלים תחת מטריית – חופש העיסוק או חופש בכלל, אינם נותנים חופש לעובדים שמעוניינים לעבוד !
העובדים, שכץ מכנה אותם בחיוך מריר 'עבדים', מעוניינים לעבוד ברבים מהעסקים אך אין באפשרותם עקב דרישת המקום – לעבוד בשבת. לעיתים הם 'נשברים' ונאלצים לעבוד בשבת לי דרישות בעל העסק. לא מעט עדויות הגיעו לעמותה על עובדים, המחללים את השבת בטענה, שאילולי כן לא יוכלו לפרנס את ביתם.
 
בית לשבת
"אם אנחנו רוצים לשמור על השבת כפי שהשבת שומרת עלינו, ראשית אנו חייבים לבנות לה בית, ממוסד ואמיתי" אומר כץ.
 
גם לעסק הזה ניגש כץ עם כל המרץ והחזון כאשר המטרה המוצהרת היא לא לאפשר לעסקים להכריח עובדים לעבוד בשבת.
 
איך עושים את זה? כץ מסביר בפשטות כי לסגור אותם בשבת. ליישום התכנית, הוא מספר על צוות עורכי דין, ופרקליטי צמרת, שגוייסו לטובת הענין והם מבטיחים להגיש עתירה משפטית כנגד כל עסק המבקש להפוך את עובדיו, מעבדים ל'עבדים' שלא זוכים גם ליום מנוחה יחיד בשבוע.  
 
כדי להפעיל את המערך המורכב, מרואי חשבון, עורכי דין, פרסומים, מבקשים העמותה ואבי כץ – שכבר השקיע עשרות אלפי שקלים – את עזרת הציבור. העמותה תעניק לכל תורם 'תעודת מניה' לא סחירה [ישנם כמה סוגי מניה], כך שהורם יהיה חלק אינטגרלי מה'עסק' שיביא לפריצת דרך בהתנהלות העסקית בשבת קודש. 
 
הצלחות אופרטיביות
העמותה כבר פועלת בשטח, והצליחה לרשום לזכותה מספר הישגים לא מבוטלים. קניון גבעתיים, נסגר בעקבות פעילותו הנמרצת של הארגון. כך גם קניון ערים בכפר סבא. לאחרונה רשמה העמותה הישג נוסף כשגם קניון g נסגר בשבת. בימים אלו מתקיימת פעילות מחאתית מבוצעת בימים אלו מול סניף "הום סנטר" בעכו, וחומר הסברה רב מחולק במקום.
 
אנשי העמותה מבטיחים כי הם לא יירתעו, ויאבקו בכל תופעה מכוערת של חילול שבת עסקי וניצול עובדים ללא רצונם.
 
רוצים לעזור לשבת ?
נעשה ונצליח – "שבת מנוחה".(ע"ר)
 
לקניית המניה יש לפנות למר עידו הררי, רכז העמותה, בטלפון 057-99-00-009 (רק לא בשבת, כי השבת אצלו נשמרת..)