חוסכים בחשמל בבית הכנסת

איך תחסכו מאות ואפילו מאות שקלים בחשבון החשמל של בית הכנסת שלכם? איגוד בתי הכנסת וחברת גרין פור יו במיזם ייחודי
 
הכלכלה העולמית השבירה, וה'גזרות הכלכליות' הפוגעות במאות אלפי אזרחים, קשישים, אנשי עסקים, ומעמד הביניים, הפכו למטבעות לשון בימים אלו של בחירות. כל מפלגה, ללא יוצא מן הכלל מבטיחה כי היא ורק היא תפעל למיגורו של העוני, לשיפור מצבם הכלכלי של האזרחים, ולהחזרת השפיות הפיננסית למשקי הבית.
 
אלא שחרף ההבטחות, הרמיזות, וההתחייבויות הפוליטיות, ממשיכים מחירי הצריכה לעלות, והמשאבים הנדרשים על ידי הציבור הרחב רק מאמירים ומסלימים. בין המצרכים האלמנטריים ביותר נמצא כמובן החשמל. ימי החורף הקשים, כמו גם שרבי הקיץ העזים, מעלים את צריכת החשמל לשיא שבכל פעם נשבר מחדש כאשר התוצאה האופרטיבית המיידית היא חשבון חשמל מנופח שאזרחים רבים, ובעיקר מוסדות מתקשים לשלם. נועה אור מערוץ 10 מסבירה כי המחירים היקרים הם פועל יוצא של המחסור בגז לצד התפקוד הבעייתי בהוצאות הענק של חברות החשמל.
 
בהקשר לכך חבר איגוד בתי הכנסת למר שרון מאיר מנכ"ל גרין פור יו, שפיתח מוצר חשמל שמאפשר לחסוך מאות שקלים [או אלפי שקלים תלוי בצריכה], מהצריכה הביתית והעיסקית. לדבריו של מאיר המכשיר חוסך כ- 20% מסך הצריכה הכוללת. המכשיר הינו צג אנרגיה חשמלי דיגיטלי שנותן תצוגת און ליין של צריכת הקילו-וואט בכל רגע נתון. את הצג מתקינים בכניסה לבית לצורך בקרה תמידית. הצג פשוט להפעלה [בקצות האצבעות] והוא נותן לך מלבד נתוני צריכת הקילוואט גם את פליטת פחמן דו חמצני שוטפת ומצטברת על פי נתוני חברת החשמל ואת העלות הכוללת, ובמילים אחרות המכשיר מציב לנו מראה מול העיניים כמה אנחנו מוציאים.
 
שרון מביא דוגמא פשוטה – סיטואציה המתרחשת בחייו של כל אחד: "אתה יוצא מן הבית ומבחין כי בצג רשום צריכה של 3.2 קילוואט כאשר הבית, כאשר הוא שומם, אמור לעמוד על 0.5 קילוואט בלבד. המספר הזה מעלה אצלך מיד את השאלה איזה מכשיר נשאר עדיין דלוק? לעיתים זה הרדיאטור, המזגן, או ה'בוילער' יום של רדיאטור או מזגן אחד דולק שווה עשרות שקלים, כשמדובר בעסק המספרים רק גבוהים יותר". צריך לזכור כי אם מדובר בבית של ילדים הסבירות כי הם ישימו לב למכשירים דלוקים נמוכה בהרבה.
 
מכשיר זה הינו רלוונטי במיוחד לבתי כנסת. חשבונות החשמל הגבוהים בהיכלי התפילה ובתי המדרש הם בעייה כאובה לכל גבאי ופרנס של קהילה. הניסיון מוכיח כי בחלק גדול מן המקרים [אם לא ברובם] ניתן היה לחסוך למעלה מ- 30% מהצריכה הכוללת. מאחר ומדובר במקום ציבורי הפתוח לכל, אנשים מרשים לעצמם לא אחת לזלזל בבקרת הצריכה והתשלום הגבוה בהתאם.
 
איגוד בתי הכנסת יוצא עם חברת גרין פור יו במבצע מיוחד.
המחיר המומלץ לצרכן למערכת צג חשמל אלחוטי הינו 600 ש"ח כולל מע"מ. במסגרת איגוד בתי הכנסת העולמי עלות המכשיר הינה 358 ש"ח תקף עד 28/2/2013 באמצעות הלינק המצורף למטה.
 
ניתן לבצע הזמנה טלפונית בכרטיס אשראי ב-052-5244222 [ולציין כי הרכישה נעשית באמצעות אתר ה'איגוד']. ניתן לרכוש במחיר במיוחד גם באופן פרטי בעבור הגבאים ובעלי תפקידים בבתי הכנסת