אמנות מודרנית וערכים דתיים סימביוזה או יצור כלאיים?

 

אמנות יהודית עכשווית – מהווה שילוב בלתי ניתן להפרדה בין עיצוב אמנותי לערכים דתיים. זן חדש של יוצרים/ות  אמונים-תורנים יוצר בקדושה יתרה אמנות במגוון רחב של תחומי יצירה. היוצר/ת אמנות יהודית חש/ה כבקייום מצווה חשובה, כמי שעוסק/ת בתורה וכמעלה בקדושה... ולכן יצירתם איננה נטע זר בסביבתה הטבעית – במעט בית מקדש כפי שתהיה אי"ה בבית ה-3

 
כהנים תחת טליתותיהם בברכת כהנים לפני פרוכת ארגמנית כאשר הברכה רקומה בחוטי כסף בכותרתה.
 
 
 
סיפורי יציאת מצרים – ככיסוי אנכי מעגלי לשלש קומות של המצות תחת קערת הפסח יצירות אמנות בצבעים מרהיבים הופכות את סיפורי התנ"ך אגדות חז"ל וכד' ליצירה מוחשית שמביאה לשולחן החג את האירוע התיאולוגי-הסטורי כאילו הוא מתרחש ברגע זה מול עיינינו.
 
 
 
 
כמובן שהיצירה המאורכת איננה משמשת רק ככיסוי לליל הסדר אלא נפרסת כתמונה נאיבית קסומה על כתלי הבית / ביה"כ או אולם השמחה. הסיפור בתמונות אפליקציה משלבות בציטוטי פסוקים של עלילות עמנו, ששיאם בריקודי המחולות עם תוף מרים. כשמרים ניצבת לצדו של משה בהנהגה.
 
כבר נכתב רבות על מעלת היופי והדרת הקדושה שניתן להפיק באמצעות חלונות צבעוניים שמעטרים ביה"כ. באמנות יהודית עכשווית משתמשים בטכניקות חדשות שמחליפות את שיטות חיבורי העופרת בויטראז' שאיננו בריא לנשימה של המתפללים וכן לא לנשמתו כי זה מזכיר יותר מדי היכלות פאר נוכריים...
 
בשיטת הפיוזינג החיבור בין חלקי הזכוכית נעשה באמצעות התכת הזכוכיות בצבעים השונים בחום התנור וכן ניתן ליצור אפקטים של תלת מימד בשכבות על גבי שכבות שהשקיפות משמרת את כל גווני הצבעים והצורות בכל הרבדים. הפיוזינג הצבעוני משמר את כל התכונות הנהדרות של הויטראז' + תוספות ייחודיות המעצימות את החוויה של אור יקרות החודר מבעד לחלון עם זכוכית צבעונית.
 
ניתן לשלב בפיוזינג הזכוכית חומרים נוספים כמו מתכת נחושת לסוגיה...  
אותיות אש בקטע מיצירת 'שמע ישראל'.
 
 
בסקירה קצרה זו נגענו בקצה המזלג ביצירה יהודית עכשווית המייצרת אינטגרציה עם הערכים היהודיים והדתיים. במאמר הבא נרחיב עוד על אמנות יהודית מודרנית.
 
ליצירת קשר
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.