חדשות בתי הכנסת

החודש העצוב של בתי הכנסת
 
 הפיצוץ בנתניה שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, לא פסח גם על בית הכנסת. בין ספרי התורה המפויחים של בית הכנסת לחפצים האישיים, המחלצים ניסו לפלס דרכם בתוך ההריסות והנזק הכבד. "ניצלתי, אבל לא נותר לי דבר", סיפר ל-ynet אחד הדיירים. אחרים נזכרו בפלאשבק בפיגוע במלון פארק הסמוך.
 
עם אור ראשון, במהלך הסיור בתוך מה שהיה עד לפני שעות ספורות מסעדת שיפודים ובית הכנסת "ויקח עמרם" במרכז נתניה, נחשפו מימדי ההרס האדירים כתוצאה מפיצוץ גז שדלף. מצד אחד, שברים של צלחות, שולחנות וכסאות מרוסקים, כלי מטבח ובקבוקי שתייה שהועפו למרחק של עשרות מטרים לתוך הכיכר. מצד שני, תשמישי קדושה רבים, בהם ספרי תורה גדולים, סידורים ועלונים דתיים שנמצאו מאובקים ומפוררים בין ההריסות.
 
בשל משחק כדורגל בינלאומי הוצפו רחובות וינה באוהדים והשוטרים מיהרו לסגור את בתי-הכנסת שבמרכז העיר. מבקר: "הסברנו לשוטרים את חשיבות התפילה, אך ללא הועיל" איזור בית הכנסת הומה בתי קפה ומועדונים, ומאות האלפים שהגיעו למשחק שתו לשוכרהובמקום פרצה קטטה בין גרמנים לאוסטרים.

מאות שוטרים עם אלות ואמצעים לפיזורהפגנות הגיעו לאיזור וחסמו אותו.

מאיר, תייר ששהה בעיר השבת הגיע בשעה בשעה 19:30 (שעון מקומי) לבית הכנסת "כשהגעתי", הוא מספר, "התברר שהשוטרים לא מאפשריםכניסה למקום".

"
ניסינו להסביר להם כי מדובר ב - Synagogueבית כנסת, אך הםלא שעו לבקשתינו, אני ועוד כ-15 מתפללים עזבנו את המקום והמשכנו במעלה הרחוב מרחק רבע שעה של הליכה לבית הכנסת "שטאט טמפל", בית הכנסת המרכזי של וינה.

אך גםלכאן לא איפשרו להכנס. בודדים שהגיעו מוקדם יותר שהו כבר בתוך בית הכנסת, ולאחר זמן ממושך בו ניסו להסביר לשוטרים את חשיבות התפילה ללא תוצאות, שבו כולם הבייתה לתפילה ללא מניין".

עם זאת בבוקר בבוקר הסדר שב על כנו.
 
רכסים: קראוון-בית-כנסת נפל על אברך. קראוון ששימש בשנה האחרונה בית-כנסת של גבעה ג' ברכסים הוזז ממקומו באמצעות מנוף. הקראוון נחצה לשניים ונפל על אברך כבן 25, האברך נפצע בינוני. 

האברך טופל על ידי כונני איחוד הצלה רכסים ופונה כאמור, במצב בינוני - עם שבר פתוח וקטיעה חלקית של כף הרגל - לבית החולים רמב"ם בחיפה.
 
רגעים שמחים בבית הכנסת
 
קרית ביאליק: ספר תורה חדש בגבעת הרקפות אוירה חגיגית הורגשה בשכונת גבעת הרקפות: מאות מתושבי השכונה באו לשמוח בשמחת הקהילה, עם קבלת ספר תורה נוסף שישמש את הקהילה. ספר התורה שבבעלות משפחת גבריאל ודינה אביטל, דיירים חדשים בשכונה, הועבר לבית הכנסת, והמתפללים דאגו לציין את השמחה ברוב פאר והדר, בהשתתפות ראש העיר מר אלי דוקורסקי, השליח בשכונה הרב פנחס מרטון, הרב יוסף קרסיק, הרב משה אוירכמן, אישי ציבור ורבנים.
 
"גיור" מוסיקה מהארץ ומהעולם והכנסתה לרפרטואר התפילות בבתי הכנסת הוא כבר תופעה מוכרת. החזן הרב דודו דרעי רואה בכך כמעט שליחות. אם עברתם ליד בית כנסת במהלך אחת השבתות או החגים האחרונים, ומשהו בלחן של התפילה שבקע ממנו הזכיר לכם מאוד מאוד שיר מוכר של רמי קליינשטיין, חווה אלברשטיין, אייל גולן או אפילו סלין דיון - תהיו בטוחים שהאוזניים שלכם לא הטעו אתכם. מדובר בתופעה שכובשת בתי כנסת בישראל ובעולם: חזנים ופייטנים מכניסים למחזור התפילה שלהם מזמורים עם לחנים של שירים פופולריים, תוך מתן דגש מיוחד לשירים ישראלים מצליחים ואהובים. את הלחנים "מגיירים" תוך שמלבישים אותם על המזמורים והתפילות המוכרים. ביומן ערוץ 7 שוחחו עם הפייטן הרב דודו דרעי שמפליג בשירת חזנותו למחוזות לא צפויים בשירה הישראלית והבינלאומית
 
מודיעין עילית: הוקצו שטחים נוספים למבני ציבור בישיבת מועצת העיר הוקצו שטחי ציבור חדשים להקמת בתי כנסת וישיבה במודיעין עילית, עפ"י החלטת ועדת השמות העירונית שדרת הכניסה לעיר תיקרא "שדרות בית הלל".
 
זה א-לי ואנווהו. מיוחד: ארונות הקודש היפים בעולם: לקראת חג השבועות יצא אתר 'בחדרי חרדים' לבדוק היכן ממוקמים ארונות הקודש היפים ביותר. מדושינסקיא דרך 'אוהל קדושים' ועד ל'אגודת ישראל' בלונדון. צפו.
 
יום שישי את יודעת, יש בעיר שיעור תורה. יום שישי בבוקר הוא הזדמנות כמעט נדירה לבלות ביחד עם בן או בת הזוג באור יום. רוב הזוגות הולכים לאכול או לקניות, אבל מעכשיו יש להם גם אפשרות חדשה לבילוי משותף: לימוד פרשת השבוע בבית מדרש.
 
הצעות לטיולים
ערים סביב לה: שלושה טיולי יום ממדריד לפסוע על חומות "העיר המבוצרת היפה בספרד", לטעום מרציפנים בין סימטאות צרות, ולבקר בבתי כנסת עתיקים. במרחק קצר ממדריד תמצאו שלוש ערים קסומות שבכל אחת מהן גם פרק יהודי חשוב. שלוש טעימות ספרדיות אותנטיות במרחק נסיעה.
 
את שבועות סיימנו לחגוג, אבל דווקא ירושלים הגדולה מחביאה בקרבה עוד כמה מועדים קטנים, שלוקחים אותנו לפינות חמד שלא הכרנו. ראשון לכולם, דוד המלך. בשבועות, חל גם יום הולדתו של יפה העיניים, וגם יום מותו. קברו של דוד נמצא על הר ציון, מבנה ובו בחלקו התחתון קבר דוד. בקומת הקרקע יש אולם המשמש כבית כנסת, בסמוך לבית הכנסת חדר, במרכזו מבנה אבן המכוסה בפרוכת. על פי המסורת זהו קבר דוד, רבים עולים לרגל לקברו, לנשק את שולי הפרוכת, לבקש, להתחנן, לנשק ולהתפלל.