דבר העורך, כסלו תשע"ד

 חודש טוב לקוראינו הנאמנים, וחורף בריא.

גליון כסליו יוצא במלאם שלושים יום לפטירתו של הרב עובדיה יוסף, שדברים אודותיה עוד הספיקו להיכתב ב'דבר עורך' האחרון. כפי שיודע כל יהודי, וגם כל ישראלי שחי במרחב הזה שקרוי מדינת ישראל, זעזעה פטירתו של הרב את הציבוריות הישראלית, ובמשך ימים ארוכים לא חדלה התקשורת – כתוצאה ישירה של השיח האזרחי – לעסוק בדמותו של הרב, בתרומתו, במשנתו ובמורשתו לדורות.
 
גם אנו בגליון זה נעסוק בכך מעט, ומשום כך בחרנו לארח את חזנו האישי של הרב זצ"ל, הרב אליהו אוזן שיבדל לחיים, מגדולי החזנים והפייטנים בעולם היהודי. הרב אוזן, שימש במשך עשר שנים כחזנו הקבוע של הרב בבית הכנסת הסמוך לביתו, עבר לפני התיבה במועדים ובימים נוראים, וההנה את הרב מגרונו גם בארועים מיוחדים כמו שמחות, ושירת הבקשות. הרב אוזן סיפר לנו אנקדוטות ורשמים מחייו של הרב שעדיין לא פורסמו וכעת הם רואים אור לראשונה. גם הגבאי ר' דוד דואק, והיועץ ר' אלון חאמי יגעו במדוריהם בפטירתו של הרב.
 
לסיור החודש בחרנו את בית הכנסת 'רבי מאיר בעל הנס' בו מבקרים לפי נתוני משרד התיירות ואוניברסיטת חיפה, למעלה מ- 200000 אנשים מידי שנה. בסקירה הספרותית אודות האתר מתברר כי זיהויו של הקבר עם רבי מאיר בעל הנס מזמן התלמוד כלל אינו בטוח.
 
בגליון זה מתפרסמת גם כתבה על אחד מהספרים המרתקים והצבעוניים ביותר אודות מוסד בית הכנסת הנקרא הספר 'בזמן הזה'. הספר שעוסק בהווי בית הכנסת עוסק כמעט בכל נושא המוכר לכולנו כמו חיפוש חזנים, קופות צדקה, דיבור בשעת התפילה, עלוני שבת, ועוד. 
 
רואה החשבון, ופינת ההלכה מופיעים כסדרם. כך גם מדורי המנהגים, והחדשות. החודש בחרנו לייסד מדור נוסף בשם 'נושא בחדשות' הסוקר בהרחבה את אחד מהידיעות החדשותיות אודות 'בית הכנסת' שהתפרסמו בחודש האחרון. בחודש זה בחרנו לשוחח עם מר ישראל וילהלם, תושב קולורדו שסיפר לנו על השיטפון הגדול שפגע בבית הכנסת בו הוא מתפלל.
 
בברכת חנוכה שמח
אליעזר היון. עורך.