דבר העורך, ניסן תשע"ג

רוח של התחדשות מנשבת באוויר. החודש הראשון למנין החודשים, הכולל בתוכו את פסח ואת ניקיונותיו עומד בפתח. גם בשדה הציבורי עולים ניחוחות של חידוש, כאשר הרבנים הראשיים מסיימים את תפקידם, וממשלה חדשה קמה בישראל. איגוד בתי הכנסת, מברך את שר הדתות היוצא מר יעקב מרגי על פעלו הרב למען בתי הכנסת, ומאחל לשר הדתות החדש, תהא זהותו אשר תהא, הצלחה בתפקידו, שכן הצלחתו היא הצלחתינו, בשירותי הדת בכלל, ובתי הכנסת בפרט.
 
בגליון החודש נתייחס כמובן בעיקר לחג הפסח הקרוב, אך גם לסוגיות נוספות. שני המדורים השימושיים "מנהגי חג הפסח" ו"עולם כמנהגו נוהג" עמוסים במיוחד, מטבע הדברים, אם כי עלי לציין כי מפאת הריבוי העצום של מנהגי הקהילות השונות, נגענו השנה רק בחלקו הראשון של חודש ניסן, בלי להתייחס כלל לליל הסדר, שביעי של פסח, וחול המועד.
 
אבי כץ, מאנשי העסקים המוכרים בישראל [ששת, כפר השעשועים וכו'], יצא במאבק גלוי מול העסקים הפתוחים בשבת, באמצעות עמותת 'שבת מנוחה' אותה הקים, ובראשה הוא עומד. איגוד בתי הכנסת שוחח עם ראשי הארגון שפונים גם לעזרת הציבור. לראיון החודש שוחחנו עם מר אורי שור דובר ומומחה לרשות המים בישראל, על מושג ה'תאגידים' החדשים, ועל טיפים שעשויים לסייע בחיסכון של מים.
 
יועצינו המסור ר' אלון חאמי, בעצות ורעיונות לקראת חג הפסח, ורואה החשבון מר סנדרוביץ על מושג 'מורשי החתימה' של העמותה ומה שמסביב לו. עורך דין הבית על שאלת חובת דיווח, ושכר באמצעות תרומה, ודוד דואק, הגבאי והבלוג על סיפור משעשע [או לא כל כך משעשע – תלוי את מי שואלים] ברוח ימי ספירת העומר.
 
פינת ההלכה, וחדשות בתי הכנסת מופיעים כסדרם.
 
חג שמח.
אליעזר היון. עורך.