דבר העורך לחודש אלול

 חודש אלול בפתח ובקצהו חגי תשרי, ובמלים אחרות החודשיים הקריטיים של בתי הכנסת. עצרות התפילה, הסליחות, ההכנות לקראת הימים הנוראים, מכירות המקומות, הבחירות לוועדי העמותות, קניית המצוות, וכמובן ראש השנה, יום כיפור, סוכות, ושמחת תורה, מביאים כמעט את כל עם ישראל אל בתי הכנסת. מטבע הדברים יעסוק גליון זה בחודש אלול הקרב ובא כשבמרכזו תפילת הסליחות. בשנה שעברה פורסמה כתבה סביב סיורי הסליחות הפופולאריים בשנים האחרונות שזכתה לתגובות רבות. גם בגליון זה נשוחח עם אלי לינקר, מדריך סיורי סליחות וותיק ומוכר סביב דמויות מרתקות בירושלים העומדים במרכזו של הווי אלול המיוחד בעיר.
 
בהקשר זה התכבדנו לשוחח גם עם איש ירושלים הוותיק, איש התקשורת, הסופר והמרצה הרב ישראל גליס. הרב גליס יספר לנו על סליחות בירושלים, על מנהגים מיוחדים השייכים לתקופה ועל ספרו המפורסם אודות בתי הכנסת בישראל.
 
את סיור החודש ערכנו בבית הכנסת אהל מועד שברחוב שד"ל שבתל אביב. האמניות המוכשרות - שרה קונפורטי הכותבת הוותיקה, ודרורית סן בתמונות ויצירות מרהיבות ברוח התקופה. היועץ אלון חאמי, והגבאי דוד דואק בטיפים, עצות, הגות ודעה סביב חודש אלול ומנהגיו ורואה החשבון אריה סנדרוביץ בפרק נוסף על ניהול עמותות תקין.
 
פינת הלכה, וחדשות בתי הכנסת מופיעים כסדרם.
 
בברכת 'עת שערי רצון להיפתח'
אליעזר היון. עורך