דבר העורך, לחודש אב

מי שביקר במרכז 'שרשרת הדורות' שבמנהרות הסמוכות לכותל המערבי וזכה לחוויה מרגשת המספרת את סיפורו המרתק של העם היהודי לדורותיו - שלאורך כ-3500 שנות הסטוריה צעד מגלות לתקומה - לא יכול שלא להתפעל מיצירות הפיסול מזכוכית המוצגות לאורך המיזם. עמודי הזכוכית הכבירים – שאחד מהם השוקל כחמש עשרה טון מתנשא לגובה של תשעה מטרים – מתארים באופן סימבולי את גלגוליו של העם היהודי. לאלמנטים המרהיבים הללו אחראי יהודי בשם ג'רמי לנגפורד, פסל זכוכית בעל שם בינלאומי. במרכז הגליון יעמוד ראיון מרתק שנערך עם לנגפורד, במהלכו יספר האמן על עבודותיו בבתי כנסת, תחושותיו, והקשר שבין יצירתו בכלל לימי בין המצרים בהם אנו עומדים בפרט.

דוד דואק הגבאי מעלה בטורו סוגיה מרתקת סביב שאלת מכירת העליות והכיבודים שלעתים נמכרים במחיר זעום ומבזה. לסוגיא זו מתייחס גם היועץ אלון חאמי. כפי שהובטח בגליון הקודם, הרב אהוד מנדלוביץ בעל מכון הגהת מחשב לספרי תורה מהמתקדמים בעולם, יספר על החידושים בתחום ויתן 'טיפים' ועצות פרקטיות לגבאים המבקשים לבדוק את ספרי התורה שברשותם.

רואה החשבון מנחם אקרמן מופיע עם טור מצויין. גם פינת ההלכה ופרק נוסף בסדרת 'בית הכנסת הסיפור' מופיעים בגליון. לסיור החודש בחרנו את בית הכנסת בשוק הפשפשים הממוקם ב – לא פחות – מחנות למנורות עתיקות.
 
בברכת
השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם
אליעזר היון. עורך.