תשרי תשע"ב - דבר העורך

 כל כלי תקשורת המכבד את עצמו, במרחב הישראלי, מעלה בימים אלו כתבות 'סיכומי שנה' למיניהם. האירועים שכבר נטחנו עד דק, ונדמה היה כאילו כבר אין מה להוסיף עליהם, נלעסים שוב ברשימות הסיכומים ומקבלים, שוב, את פרשנותו של כותב השורות התורן. 
 
ולמרות זאת, כבר אמרו חכמינו כי אין לפרוש מן הציבור, ולכן גם אנחנו מסכמים שנה גדושה בחוויות, באירועים, ובגיליונות של 'מעט בית מקדש'.
החוויה המרכזית שלנו, כ'איגוד בתי הכנסת' היא המשכו של הפרויקט המשותף שלנו עם אוניברסיטת חיפה 'תיעוד בתי הכנסת בישראל'. כפי שכבר סופר כאן מספר פעמים, 'איגוד בתי הכנסת' קיים תערוכה בשיתוף הפרופ' אלמוג ורעייתו מאוניברסיטת חיפה, שהוצגה באוניברסיטה ובמקומות נוספים. בחודשים האחרונים השקנו את פרויקט 'דף הפייסבוק' שלנו, בו יכול כל גבאי לייצר לעצמו 'דף בית כנסת' ולהעלות שם את כל המידע שהוא מבקש להציג לציבור. 
 
גם הגיליון החודשי שלנו התרחב מאד תודה לא-ל בחודשים האחרונים ולצוות הכותבים נוספו מספר בעלי טורים מוכשרים ומקצועיים כל אחד בתחומות הוא. אנו רוצים להודות מכאן לכל הכותבים המצוינים שלנו, ולבעלי הטורים הקבועים [רו"ח מנחם אקרמן, היועץ אלון חאמי, ראש מכון פאר הרב ישראל יוד, האמנית שרה קונפורטי, הגבאי דוד דואק], ולאחל להם אך טוב והצלחה. כמו כן אלפי מנויים הצטרפו בתקופה האחרונה לרשימת התפוצה שלנו. ואנו מודים לכל מי שקורא, מגיב, משתתף, ובעצם נותן לנו את הכח המנטלי להמשיך הלאה במלאכה ברוכה זו. 
על הטוב יזכר גם מנהל האתר הרב מוטי רייך, מראשי ארגון איילת השחר, ומזכיר 'איגוד בתי הכנסת'.
 
הגיליון החודשי, פותח בראיון מרתק עם שני חזנים, אב ובן, שמכניסים אותנו לתוך עולם החזנות היהודי המעניין והבלתי מוכר. את סיור החודש ערכנו בבית הכנסת 'חזון איש' בבני ברק המוכר גם בשם 'לדרמן'. שאר הטורים מתפרסמים כסדרם.
 
בברכת כתיבה וחתימה טובה
שנה טובה ומתוקה
אליעזר היון. עורך