דבר העורך, חשוון תשע"ה

חודש  מר חשוון הוא חודש ללא חגים, אךהחל מיום ז' במר חשוון נתחיל לבקש על ירידת הגשמים בברכת השנים. לירידת הגשמים ישנה משמעות רבה, לא רק לאדם עצמו אלא לכל הבריאה כולה. ממדרשי חז"ל אנו למדים עד כמה יש לנו להכיר טובה לבורא עולם על הגשמים המחיים את האדם, הבהמה והצומח, ובמקביל יש גם לארגן את בתי הכנסת באופן הנכון והטוב ביותר לקראת החורף [מתוך מאמרו של אלון חאמי המתפרסם בגליון].

בגליון זה אנו נותרים עדיין כרוכים בימיו המופלאים של חודש תשרי, ומספר כתבות וטורים עוסקים במה שהתרחש בהם. בעיר ה'חילונית' תל אביב, מסתבר נערכו עשרות ארועי שמחת בית השואבה והקפות שניות. בארועים השתתפו אלפי אנשים, וחלקם זלגו לרחובה של עיר, האם לפנינו שינוי מגמה בעיר שעד לא מכבר נחשבה לאחת מהאתרים השוממים ביותר במדינת ישראל?

הימים הנוראים, וחגי תשרי, הביאו לפתחנו את האינפלציה במשרות בתי הכנסת. כך למשל ניתן למצא את הגבאי לעניין חלוקת סוכריות, פייטנות, חלוקת עליות, מכירת עליות בימים הנוראים, בעל תוקע, בעל התוקע של התקיעה בסוף נעילה, גבאי צדקה וכו' וכו'. בכתבה מיוחדת רשמנו את כל התפקידים בהם נתקלנו, ואתם הקוראים מוזמנים להוסיף את בעלי התפקידים המיוחדים שלכם.

לראיון החודש התכבדנו לשוחח עם אמן מוזיקת הנשמה החסידית יצחק מאיר שסיפר לנו אודות בית הכנסת של ילדותו, ועל העובדה המפתיעה כי הוא, החזן הנודע כיום, סבל מחרדת קהל במשך שנים ארוכות...

בחג הסוכות נחנך בית כנסת ייחודי במושב חולית על ידי ארגון איילת השחר. מלבד בית הכנסת שהוקם לראשונה בקיבוץ, הוכנס למקום גם ספר תורה חדש. חבר הכנסת מוטי יוגב השתתף בהכנסה, וסיקור מלא של הארוע מופיע בגליון.

פינת החדשות, ההלכה, ורשימתו האישית של הגבאי דווק סביב ביטוח ספרי תורה מושאלים, מופיעים כסדרם.

חודש טוב, וחורף בריא.

אליעזר היון, עורך.