דבר העורך, אב תשע"ד

ימי המלחמה בדרום, וההתייחסות אליהם כאן באתר איגוד בתי הכנסת מחייבת אותנו לצטט ראשית כל את תפילת מי שבירך לחיילי צה"ל הנאמרת בכל שבת ליד ארון הקודש:

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל וְאַנְשֵׁי כֹּחוֹת הַבִּטָּחוֹן, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלֹקינוּ, מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם, וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה, בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם.

יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם! הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ מִכׇּל צָרָה וְצוּקָה, וּמִכׇּל נֶגַע וּמַחֲלָה, וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם. יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם, וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן. וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב (דברים כ,ד): "כִּי ה' אֱלֹקיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם, לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם".

וְנֹאמַר: "אָמֵן".

המלחמה, ירי הטילים והאזעקות פוגעות מטבע הדברים בכל שטחי החיים, ובכללם גם בבתי הכנסת ובחיי הקהילה. בגליון זה ניסינו לגעת במספר סוגיות אקטואליות.

כיצד יש לנהוג כאשר נשמעת אזעקה בשעת תפילת העמידה? ומה בחזרת הש"ץ? על כך בפינת ההלכה. הגבאי דוואק בבלוג קצר מן השבת האחרונה, ורבי אלון חאמי בשתי כתבות על בית הכנסת בצבע האדום, ועל מקלטים שהפכו לבתי כנסת בעיר חולון.

לראיון החודש התכבדנו לשוחח עם העיתונאי הסופר ואיש הציבור קובי לוי. את סיור בית הכנסת ערכנו בכפר הנוער ימין אורד. בית הכנסת המופלא בכפר הנוער נחשב לאחד מבתי הכנסת היפים והמעוצבים בישראל.

בפריס סובלים בתי הכנסת מהתקפות של פרו פלסטיניים גורמים בקהילה שוחחו אתנו וסיפרו לנו על תחושותיהם. בגליון זה מופיעה גם כתבה על חנוכת בית הכנסת והכנסת ספר תורה שבמושב רועי שנקרא על שם שלשת הנערים שנחטפו ונרצחו בידי בני עוולה.

פינת הרואה חשבון, וחדשות החודש, מופיעים כסדרם.

חודש טוב ושקט.

אליעזר היון. עורך.