דבר העורך

 שני ארועי טבע מאיימים חלפו עלינו בחודש האחרון. שני ארועים קוטביים, שלמרות הטריוויאליות שבבסיסם הפכו לארועים מאיימים ואף טרגיים. המדובר כמובן על האש והסופה שהופיעו האחד בעקבות השני. בשרפה העצומה שבכרמל קיפדו את חייהם 43 בני אדם ועוד רבים נפצעו. בסופה האיתנה נפצעו קשה אזרחים ונגרם נזק רב לרכוש. את שני מופעי איתני הטבע הללו לא ניתן היה לחזות, ולכן גם לא להתכונן וזאת גם אם לא נתעלם מהקולות הרבים המבקשים למצא אשמים בכל ארוע ובכל אסון.

בשולי הטרגדיה הגדולה של השריפה מפליא להיווכח כיצד האש שפשטה בקיבוץ בית אורן וכילתה שם כמעט את הכל, נעצרה מטרים ספורים לפני מתחם בית הכנסת היחיד שביישוב. מחסנים, ציוד, ומבנה סמוך נעלמו כליל בלהבות, ומבנה בית הכנסת שרד. גם בקיבוץ ניר עציון ניצל בית הכנסת משריפה, אגב, זו הפעם השניה בעשור האחרון.
 
אי אפשר לומר כמובן שבתי הכנסת חסינים מפני פגעי הטבע, הנה, אך לפני מספר ימים הוצף בית הכנסת שבעיר עכו [ראה חדשות בתי הכנסת], ומכל מקום יש לשמוח ולהודות על כל מקום קדוש שבהשגחת הא-ל ניצל מכליה
 
מלבד חדשות בית הכנסת שיעסקו כמובן גם בדליקה הגדולה, יעסוק הגליון גם בסיפורו של בית הכנסת בבה"ד 1, בית הכנסת של בסיס ההדרכה לקצונה של צה"ל. שתי כתבות מקצועיות יעסקו בציוד רפואי ובאבטחת בתי כנסת, והמדורים בלוגבאי, הפינה המשפטית והפינה ההלכתית יופיעו כסדרם.
 
חודש טוב
אליעזר היון. עורך.