דבר העורך

 שלום לכולם, וחורף בריא

בבתי הכנסת החלו לומר 'ותן טל ומטר לברכה' וכמובן גם את 'משיב הרוח ומוריד הגשם' אבל הגשם עדיין בושש מלבא. בשם אחד מגדולי הפסוקים בדורינו נאמר כי הגיעה העת להתחיל ולבקש את תפילת 'עננו' המוזכרת בברכת 'שומע תפילה'. גם הרבנים הראשיים לישראל פרסמו איגרת בה הם קוראים לציבור לזעוק ולהתפלל אל האלוקים שיחוס וירחם. 
 
החורף הטרי, מביא עמו כך מתברר עוד שפע מקרים וארועים עליהם יש לומר ולבקש 'עננו', די אם נזכיר את מקרי האלימות הקשים שבחברה הישראלית, את האיום האיראני, את המחלות ואת העניות. בפתחו של חודש כסליו, שלמרבית האירוניה הוא עדיין גם פתחו של החורף שעדיין לא התחיל, אנו מבקשים כי יעבור החורף הקרוב בברכה, בישועה, ובעיקר שלא נצטרך להגיע לממוש פסקו של הרב כי בבתי הכנסת יש להתחיל ולבקש מאת ה' כי 'יעננו בעת הצרה הזאת'.
 
בגליון החודש, נספר את סיפורם של עדה מרתקת שעלתה ארצה, ממחוז נידח בהודו, בשם 'קוצי', הנקראת - הקהלה הקוצי'נית. קהלה מיוחדת זו הצליחה לשמור על מנהגיה הייחודיים ואפילו בית הכנסת שלה הממוקם במושב נבטים הוא העתק מדויק של בית הכנסת שלהם, אי שם באזור מדינת קרלה שבדרום מערב הודו.
 
בלוג הגבאי יספר את הסיפור המוזר [והאמיתי] של השטריימל הגנוב, והמדורים: הפינה ההלכתית, הגישה המשפטית, וחדשות בתי הכנסת יופיעו כסדרם.
 
חודש טוב ומבורך
אליעזר היון. עורך.