דבר העורך

גבאים, פרנסים, ומתפללים יקרים
ימים ספורים נותרו לסיומו של חודש אב ולכניסתו של חודש אלול. נדמה, כי לא אגזים אם אומר כי תאריך זה 'ראש חודש אלול' הוא בעצם יום ה'חג של בתי הכנסת'. יהודים שבמשך השנה לא נוהגים להיות נוכחים שעות ארוכות בבית המדרש באים בהמוניהם בימי אלול, הרחמים והסליחות, לשפוך שיח ולהפיל תחינה לפני היושב במרומים לקראת השנה החדשה. יהודים רבים עוד יותר, שלא נוהגים כל לפקוד את בית הכנסת במשך השנה, מופיעים בהמוניהם בימים הנוראים בשערי בית מקדש מעט.
 
ההשתתפות הרבה, מזקיקה את הגבאים המסורים לקיים היערכות מוגברת לקראת הפעילות הרבה. ריהוט מחודש או מוחלף, ספרי תפילה נרכשים, מחזורים נשלפים מארונות האיחסון, מכירת המקומות נפתחת, הודעות נמסרות לציבור, ובקיצור בדק בית כללי.
 
אל מול הקונספציה המתוארת נדמה כי אך טבעי היה לקיים כינוס מקצועי שיאחד את הצרכים והחוסרים הרבים תחת קורת גג אחת. ארוע כזה מתקיים השנה לראשונה, בראש חודש אלול, על ידי ארגון 'קול שופר' העומד מאחורי המגאזין היוקרתי 'דפי שופר'. בכנס, שיעסוק בנושאים גבאות מקצועיים תוצג תערוכה רחבה במהלכה יוצבו גם דוכני מכירות שונים סביב חיי בית הכנסת. במגאזין הנוכחי מפורסמת כתבה נרחבת אודות יום עיון מיוחד זה.
 
בנוסף יעסוק המגאזין בשאלת מתפללי בית הכנסת ביד אליהו השוכן ליד פארק וולפסון הטוענים כי המטיילים הרבים נוהגים לעשות שימוש בשירותי בית הכנסת מאחר שבפארק העמוס מטיילים אין מבני שירותים פעילים ומסודרים. סוגיא זה תטופל הן במישור ההלכתי והן בזה המשפטי.
 
'סטודיו רון ויטראז'' אמנות זכוכית מודרנית לבתי כנסת יציג את עבודותיו הססגוניות בליווי סקירה קצרה. והמדורים הקבועים מופיעים כסדרם: סיור בתי הכנסת [בית הכנסת של יוצאי קוקז], בלוגבאי, חדשות בתי הכנסת, והפינה המשפטית.
 
בברכת חודש אלול מוצלח
ופעילות מבורכת
אליעזר היון, עורך.