בתי כנסת והצבע האדום

אי אפשר להתעלם מהמלחמה בדרום, לצערנו לא רק תושבי הדרום בחזית תחת אש, אלא כמעט כל הארץ חזית. השגרה נפגעה. אם בתחילה הייתה מטרת ארגוני הטרור לפגוע באזרחים , אז היום לאחר שהוכח להם שקב"ה שומר עלינו משמיים אז הם מבקשים לפחות  להפריע לנו בשגרת החיים, באמצעות פחד הטילים והצפירות.

אנחנו כיהודים מאמינים ובני מאמינים, מקיימים את התורה ולא מזלזלים באמור "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", לא לוקים סיכון ונשמרים באזורים מוגנים.

אך עם זאת לא נותנים לאויב לסגור אותנו בבית בתוך הממ"ד או במקלט, אלא שומרים על שיגרת החיים אך דרוכים וערניים מבחינת "ונשמרתם".

אני מסתכל על אנשים שנמנעים מלבוא לבית הכנסת בשעות הערב מחשש שמה תהיה "הזעקת צבע אדום ", ולעומת זאת אני גם מזהה כאלו השמים בטחונם בה' ובאים לתפילה כרגיל.

 

שלטים זוהרים

לדעתי  כדי למנוע תופעה זו של אי הגעת מתפללים קבועים, בפרט שישנם בתי כנסת שהציבור בו מצומצם, רצוי ונכון לסמן בבית הכנסת עם שלטים זוהרים כיון לחדר מוגן או ממ"ד או מקלט באזור נגיש.

במידה ובבית כנסת אין מקום כזה ראוי ונכון למצוא בית סמוך או מבנה ציבור שיסכים להיות פתוח בעת ישמע " הזעקת צבע אדום ".

בבית כנסת בו אני מכהן כרב, החלטתי לעשות מעשה, טרם התחלתי את הדרשה עמדתי מול הקהל, ואמרתי לציבור שבת שלום ומבורך! תחילה אומר לכם הוראות פיקוד העורף, במידה ותהיה הזעקה בתפילה,או בשעת קריאת התורה, כולנו נעצור, ונצא למרחב המוגן, ולאחר מכן נחזור לאותה נקודה שממנה הפסקנו. הצעירים יעזרו למבוגרים להגיע למרחב המוגן ללא לחץ וללא פגע ח"ו.

זו ההזדמנות  לקרוא לגבאי בית הכנסת לפעול מול פיקוד העורף והרשות המקומית על מנת שהיה בכל בית כנסת מרחב מוגן או ממ"ד.

כמו שבכל מבנה ציבורי יש מרחב מוגן ונגישות לנכים..וכ"ו גם בית כנסת ובית מדרש ראוי יהיה כן.

 

הכנסת [אורחים] בתי כנסת

בתי כנסת חדשים שיש להם מקלט, יזמינו את בתי הכנסת הנמצאים בצריף או קרוון כאורחים, זו הזדמנות של קירוב לבבות ואיחוד העם.

חשוב שבכל בית כנסת תהיה ערכת עזרה ראשונה, ואם יש מישהו מהקהל שיכול לעשות קורס עזרה ראשונה זה דבר טוב לכל מקרה, וכבר ידוע דברי חז"ל המציל נפש מישראל כאילו קיים עולם שלם.

בהזדמנות זו חובה על רבי בתי הכנסת והגבאים לעשות בכל יום תפילה לשלום חיילנו ותושבי הארץ וזה מבחינת "ואהבתה לרעך כמוך".

כולי תפילה שלא נצטרך למקלט ולא לממ"ד  ולא תבוא עוד מלחמה בארצנו והקב"ה יגיד די לצרותינו תחילה ראש פדיון נפשנו.

פורסם גם בגליון כנישתא בעריכתו של היועץ הארגוני רבי אלון חאמי.