יריד הגבאים השנתי, שיחה עם יוזמי הארוע

במשך כל שנה – נבנים כ 200 בתי כנסת חדשים. כל בית כנסת משקיע סכום של כ-רבע מיליון שקל אם נכפיל את הסכום הזה ב- 200 בתי כנסת אנו נגיע ל- 50 מיליון שקל רק על בתי הכנסת החדשים – בתחום הרחב הזה מטפל 'דפי שופר'.

מתי התחלתם את יריד בית הכנסת

בשנת1986 הוצאנו לאור את אוגדן 'דפי שופר' הראשון. שנים ספורות אחר כך ביקרנו ב במספר תערוכות ועלה בדעתינו רעיון להקים תערוכה לבתי הכנסת. 'דפי שופר' לא הגיע מצורך כלכלי אלא מהביקוש האדיר של גבאי בתי הכנסת. אנחנו נשאלנו פעמים רבות – לכל ארגון יש עלונים מדוע לבתי הכנסת בישראל אין ביטאון או מדריך שילווה אותם? זה התחיל בקטן התפתח עד שהגענו למסקנא שטוב מראה עיניים מהלוך נפש, והבאנו נציגים מעולם הריהוט [בשנת 1991] שיצר הצלחה גדולה, ומאז במשך כ - 24 שנים נוסקות התערוכות ומתרחבות ברוך ה'.

כעיקרון, השוק הזה של ריהוט בית כנסת, אדריכלות, לוחות זיכרון, מגלגל מאות מיליונים בשנה. יש כ- 8500 בתי כנסת פעילים. במשך כל שנה – נבנים כ 200 בתי כנסת חדשים. כל בית כנסת משקיע סכום של כ-רבע מיליון שקל על הוצאות ריהוט, חלונות, במה, ארון קודש, ויטראז'ים, וכו'. אם נכפיל את הסכום הזה ב- 200 בתי כנסת אנו נגיע ל- 50 מיליון שקל רק על בתי הכנסת החדשים.

מלבד זאת גם בבתי הכנסת הוותיקים הדברים משתנים. הריהוט בלה, החלונות נשברים, המיזוג מתקלקל וכו' ויש הרבה מה להשקיע. התחום הזה רחב מאד ו'דפי שופר' מטפלים בו.

מה אתם מתכננים לקראת היריד?

כמו בכל השנים יהיה דוכני ריהוט לבית כנסת, פינות עיצוב, שכלולי טכנולוגיה, פטנטים מסוגים שונים. תהיה למשל חברה שתציע פתרונות לגיוס כספים לבתי כנסת ומוסדות. יהיו גם חברות שעוסקות בסליקת תרומות באשראי[הרלוונטיות כמובן לימות החול], הצעות ופטנטים להפעלת תריסים חשמלים בשבת ללא חילול שבת, פרוכות, ויטראזים, טבע ובריאות, כיסאות של אליהו הנביא, ואגב, אפילו בשביל הנשים יש לנו מספר דוכנים שעוסקים בתחומים נשיים כמו כיסויי ראש, תשמישי קדושה, ואפילו משחקים לילדים.

האם יש לכם מוצרים ייחודיים, שפיתחתם?

יש לנו את המתקן לפרשת שבוע שפיתחנו. בגלל הביזוי של העלונים החלטנו לעצב קופסא תשעה תאים מדורגים שקופים כאשר הם יכולים להכיל תשעה סוגי עלונים אחד מעל השני, עם תא תחתון המפאשר בסופו של דבר להציג שנים עשר עלונים.

כמו כן עיצבנו ופיתחנו את הכרטסת לשבת: הכרטסת פותרת את בעיית רישום זהות התורמים בשבת, ואת סכום תרומתם. לכל מתפלל יש כרטיס עם שמו,  וישנם מהדקים מסביב המתעדים איזו עלייה עלה המתפלל ומה הוא סכום תרומתו, ולצורך העניין- ח"י שקלים, 36 שקלים, מאה 200 500 שקלים. יש אפילו אטבים לשקלים בודדים.