הכנסת ספר תורה במושב שדי אברהם

שדי אברהם הוא מושב בחבל שלום, כ-10 קילומטר מדרום-מערב לצומת גבולות. הוקם לפני כ-33 שנים. המושב, משתייך לתנועת המושבים ונקרא על שמו של אברהם הרצפלד, מראשי תנועת העבודה, ועד כאן מויקיפדיה.

בשבוע שעבר, יום שני כח באלול נערכה במקום הכנסת ספר תורה מפוארת בחסות ארגון איילת השחר לזכרם של שלשה מהנופלים מבמצע צוק איתן: הדר גולדין בניה שראל ליאל גדעוני, ולזכרו של הילד שמותו זעזע את המדינה דניאל טרגרמן ה' יקום דמם.

דב מרקוביץ, ממארגני הארוע מספר ל'מעט בית מקדש': הדר, בניה, וליאל היו שלשה לוחמי פלס"ר של גבעתי, והם נפלו פה ברפיח שזה ממש לידינו. גם לדניאל יש לנו קשר מיוחד שכן סביו וסבתו מתגוררים אצלינו ביישוב.

בית הכנסת בשדי אברהם הוקם לא מזמן, מרקוביץ מספר כי כבר תקופה ארוכה מבקשים חברי המושב שאגב, אינו דתי, להקים במקום בית כנסת שכן "אתה רוצה שיהיה לך משהו רוחני במושב, אתה רוצה חיבור לדת''. חברי המושב מתכננים לערוך חגיגת חנוכת בית גדולה בחג הסוכות.

בערב ראש השנה כאמור, הוכנס ספר התורה ברוב הדר לבית הכנסת. התהלוכה החגיגית יצאה מביתה של משפחת טרגרמן, וכללה המון רב של אנשים. לדברי המארגנים 90 אחוזים מבני המושב השתתפו בחגיגה, אך קהל רב הגיע גם מרחבי הארץ.

בחגיגת ההכנסה השתתפו גם הורי החיילים הנופלים, והוריו של דניאל זכרו לברכה. יושב ראש עמותת איילת השחר, הרב שלמה רענן ארגן את הארוע שהיה לדברי המשתתפים 'מרגש עד דמעות'. את הערב הנעים בשירתו הזמר החסידי מנדי ג'רופי.

בין הנואמים היו הורי הנופלים, והרב רענן.

בית הכנסת שהוקם לא מכבר כאמור, ישמש את בני המושב בעיקר בשבתות וחגים. מרקוביץ אומר כי לפחות בתחילה יקיים בית הכנסת מניין בכל ליל שבת, והוא מקוום שגם בשבת בבוקר: 'בתפילת שחרית ייתכן שלא תמיד יתארגן מנין, אך אני מאמין שהדבר יקרה'.

דב מרקוביץ הינו חקלאי ששומר את מצוות השמיטה בשדותיו. הוא מגדל הדסים ואתרוגים, ולא מעט מההדסים עליהם מברכים המוני בית ישראל בחג הסוכות, מגיעים משדותיו של החקלאי החרוץ.