נלחמים בקורונה מיזם חדשני; לראשונה בעולם: כספות להפקדת הסוללרי בשעת התפילה

רבים בתקופה זו של הקורונה חושבים שחייבים לעשות מעשה של חיזוק, במיוחד לאחר שתקופה ארוכה לא זכו להיות בבית הכנסת וכעת גם יש ברקע שיח על הגבלות וחלילה אף סגירה של בתי הכנסת. אך יש מי שלקח את זה צעד אחד קדימה.
 
בבית הכנסת "מתן נחליאל" בעיר כרמיאל ביוזמת המתפללים ובעידודו של רב בית הכנסת ושכונת רמת רבין בעיר הרב ישעיהו קניאל שליט"א רכשו כספות מיוחדות בהם יופקדו הטלפונים הסוללריים בעת התפילה. הרב קניאל לא הסתפק בכך ודאג לתמריץ נוסף להפקדת הסוללר, רב מטען הותקן בכל תא. 
 
במכתב כותב הרב למתפללים
 זה לא סוד שהטלפונים הניידים מצלצלים מידי פעם בפעם באמצע התפילה, ומפריעים למתפלל ולסובבים אותו. גם כאשר הטלפון במצב רטט, עדיין הוא מהווה מטרד ומפריע לאדם בתפילתו כאשר הוא חושב ומהרהר: 'מי חיפש אותי...', שלא לדבר על אלו העונים באמצע התפילה, ואפילו תוך כדי תפילת עמידה לוחש הוא לתוך הטלפון: "ולירושלים עירך ברחמים תשוב"... וכד'. 
 
זכות גדולה להיות מן המחזקים את בדק בית השם
 
גבאי בית הכנסת ר' חיים פסקל אומר לנו כי הוא מקווה שמיזם זה לא יעצור בכרמיאל אלא יתפוס תאוצה ויאומץ בבתי הכנסת בכל רחבי העולם, וכי הוא עומד לרשותם לייעוץ והכוונה בכל הקשור לכך. "אנחנו מראים בכך שאנו לא אדישים למצב אלא משתפרים במעשים, בתפילה שהמגיפה תיעצר במהרה".