מה אירע החודש בבתי הכנסת בישראל ובעולם

כמידי חודש מוגשים לכם הידיעות והחדשות שארעו עם בתי הכנסת השונים בארץ ובעולם. רגעים שמחים יותר ושמחים פחות, וגם הצעות לסיורים, סיקור ארועים, ועוד. הרשימה פתוחה ודינמית וכל המעוניין מוזמן להוסיף, להגיב, או להעיר.

 

חנוכת הבית: חסידי ברסלב חנכו בית כנסת מפואר ברמות

השבוע (שלישי) התקיים מעמד מפואר של חנוכת בית הכנסת דחסידי ברסלב שנבנה ע"י ר' שלמה יהודה וויצהנדלר והמשפחה לעילוי נשמת אביו הרה"ח ר' אברהם נחמן שמחה וויצהנדלר זצ"ל.

במעמד השתתפו הרבנים החשובים הרב שלום ארוש ראש מוסדות חוט של חסד, הרב שמואל שטרנפלד יו"ר המחלקה למניעת חרקים במזון בבד"צ העדה החרדית, האדמו"ר מאונגוואר, הרב יצחק אריה לייבוש הלפרין רב שכונת רמות ג', הרה"ח ר' יעקב שלמה מוזסון רב הבית כנסת, ומנחה האירוע הרב רפאל כץ, ועוד רבנים, אישי ציבור ועשרות מתושבי רמות ומתפללי בית הכנסת.

 

בית כנסת באשקלון נפרץ, ארבעה חלקים של ספר תורה נגנבו

ארבעה חלקים של ספר תורה נגנבו בדרום. המשטרה פתחה היום (שיש) בחקירת פריצה לבית כנסת באשקלון. מוקדם יותר התקבל דיווח במשטרה על הפריצה וחוקרי זיהוי פלילי שהגיעו למקום החלו באיסוף הראיות. מבדיקה עולה כי מבית הכנסת נגנבו ארבעה חלקים של ספר תורה ונגרם נזק לבית הכנסת.

על פי הממצאים, לצד הרכוש שנגנב והנזק שנגרם, הפורצים הותירו את תיבתם של ספרי התורה על רצפת המקום. חקירת נסיבות האירוע אינן ידועות והן בבדיקה. במשטרה מסרו כי הם יפעלו האמצעים העומדים לרשותם בכדי להגיע במהרה אל האחראים למעשה זה ובמטרה להביאם לדין".

 

"היזהרו מיהודים": תמרור אנטישמי הוצב ליד בית כנסת בלונדון

חברי פרלמנט בבריטניה גינו את שלט האזהרה שהוצמד לפנס רחוב בשכונה שבה מתגוררת הקהילה החרדית הגדולה ביותר באירופה. הרשויות מסרו כי השלט לא מצא וככל הנראה כבר הוסר. "זאת התנהגות מתועבת". ראה על כך הרחבה בגליון זה.

 

"השואה - היסטוריה מזויפת": כתובות נאצה רוססו בבית כנסת בארה"ב

משטרת סיאטל שבמדינת וושינגטון בארצות הברית חוקרת תקרית ונדליסטית שאירעה בבית כנסת בעיר, לאחר שקירות המבנה רוססו בכתובות נאצה אנטישמיות. מהמשטרה, שנמצאת בשעה זו בזירה, נמסר אמש (שישי) כי שוטר סיור גילה את הכתובת על קירות בית כנסת "הירש סיני" שבשכונת קפיטול היל המרכזית. זמן קצר לאחר מכן נמסר כי חפץ חשוד אותר בקרבת בית הכנסת, אך הוסר החשש כי מדובר במטען.על פי דיווחים נכתב על בית הכנסת כי השואה היא "היסטוריה מזויפת". המשטרה טרם הגדירה את המעשה פשע שנאה, ומחפשת אחר חשודים. "גרפיטי אנטישמי ומכחיש שואה רוסס על חזית בית הכנסת הישן שלנו. יצרנו מיד קשר עם רשויות האכיפה, שהגיבו במהירות וביעילות בפתיחת חקירה, ואנו מודים להם על כך", אמר רב בית הכנסת דניאל וינר לאחר גילוי הכתובות.

"נמשיך לנקוט באמצעים כדי להבטיח את ביטחונה ואיכות חייה של קהילתנו. לאור איומים אחרונים, וחגיגות קרובות המתוכננות בבית הכנסת הגברנו את האבטחה", הוסיף. "לא נאפשר לגזענות רעילה ולאווירת השנאה המתגברת במדינה למנוע מאתנו לחיות כפי שנרצה. חגיגות הפורים הקרובות נותנות לנו אומץ, כפי שבני עמנו ניצחו את תכנית הרשע להשמיד אותם".

 

"נכניס אתכם לתאי הגזים": עוד בית כנסת חולל בארה"ב

צלב קרס גולף במשקוף בית הכנסת "אגודת בני ישראל" שבצפון מזרח אוהיו. מתחת לצלב הקרס נכתב המשפט: "אנחנו נקום בשנית ונכניס אתכם לתאי הגזים". התקרית האנטישמית אירעה כבר ביום רביעי אך דווחה לראשונה בתחילת השבוע.

"מעשה הוונדליזם האנטישמי אינו מייצג את שכנינו בעיר לוריין. אנחנו נמשיך להוות סמל לסובלנות בקהילה. בית הכנסת מחנך את בתי הספר והמוסדות הקהילתיים בנושאי יהדות, השואה וקבלת האחר", נמסר בהצהרה מטעם "אגודת בית ישראל", שפורסמה אמש בסוכנות הידיעות היהודית JTA.

 

אנטישמיות בקריביים: בית כנסת רוסס בגרפיטי

אנטישמיות מגיעה למקומות שלא נראתה בהם בשנים האחרונות. בית כנסת בברבדוס שבאיים הקריביים הושחת באמצעות כתובות גרפיטי עם מסרים אנטישמים.המסרים צוירו על הקירות החיצוניים של בית הכנסת בסוף השבוע, זאת על פי ידיעה שדווחה באתר חדשות מקומי.

בית הכנסת "נדחי ישראל", ממוקם בבירת האי ברידג'טאון, שבמחוז סנט מייקל.בית הכנסת נוסד בשנת 1654, נהרס על ידי הוריקן בשנת 1831, ולאחר מכן נבנה מחדש. המבנה שופץ על ידי הקרן הלאומית ברבדוס ונמצא בבעלות הקרן. "נדחי ישראל" הוא בית כנסת שמשמש יהודים לתפילה בימינו אנו.

 

בית כנסת: תכנית הריאליטי הכי אותנטית שיש

אף אחד לא הצליח להתחמק בשנים האחרונות מתכניות הריאליטי. הן מקיפות אותנו בכל תחום: במוזיקה, באוכל, בבעלי חיים (האח הגדול), בכישרונות צעירים. בקיצור, כמעט בכול.אתה מדליק טלוויזיה בערב ואם אין תכנית בישול או מוזיקה אתה מכבה ומדליק את הממיר, אולי הוא יתאפס על עצמו.

רק במקום אחד הריאליטי טרם נגע. בלב של הלב, במרכז של הבמה: בית הכנסת. איך פספסו את זה? הרי זה יכול להיות שלאגר אמיתי. יש בו כל מה שצריך בריאליטי עתיר רייטינג: תככים, מזימות, פוליטיקה, הכול במקום אחד.