מה היה החודש בבתי הכנסת?

כמידי חודש מוגשים לכם הידיעות והחדשות שארעו עם בתי הכנסת השונים בארץ ובעולם. רגעים שמחים יותר ושמחים פחות, וגם הצעות לסיורים, סיקור ארועים, ועוד. הרשימה פתוחה ודינמית וכל המעוניין מוזמן להוסיף, להגיב, או להעיר.

 

החל לפעול בית כנסת פתוח בשכונת 'אגמים'

ביוזמה משותפת לעיריית אשקלון וסניף חב"ד המקומי הוקם ביום ראשון בית כנסת גדול ומרווח בשכונת 'אגמים' ששירת את תושבי השכונה ביום הכיפורים. בית הכנסת כולל כיסאות, ספר תורה וארון קודש, מיזוג ותאורה ובסיום הצום הוגש בו כיבוד קל למתפללים.

כזכור, לפני כשבועיים התקבל אישור לתקציב על סך כ-7.7 מיליון שקלים ממשרד הבינוי והשיכון עבור הקמת שני בתי כנסת ומקווה חדש בשכונת 'אגמים', אך עד אז יוכלו תושבי השכונה ליהנות מהמבנה החדש שהוקם עבורם ברחוב 'עמק האלה' בשכונה.ראש העיר, איתמר שמעוני: "אני רוצה להודות למינהל תפעול, לגורמים המקצועיים בעירייה ולמנהל בית חב"ד באשקלון, הרב מנחם ליברמן, על שיתוף הפעולה החשוב ומבורך הזה לטובת תושבי שכונת 'אגמים', שיכלו להתפלל את תפילות יום הכיפורים במקום ראוי ומכובד".

יום כיפור בפתח תקווה: הומלס איים על גבאי בית כנסת "אבי עזרי"

שלושה הומלסים הורחקו הערב (רביעי) מפתח תקווה עד לאחר חג הסוכות לאחר שאחד מהם איים עם סכין, בעיצומו של יום הכיפורים, על אחד הגבאים בבית הכנסת "אבי עזרי" במרכז העיר.מזה מספר שבועות שתושבי מרכז העיר פתח תקווה בכלל ומתפללי בית המדרש "אבי עזרי" בפרט, סובלים משוטטות של לא מעט הומלסים, שקבעו לעצמם את בית הכנסת והאזור, כמקום מגורים.

בשעות הלילה, חלקם נהגו לישון בעזרת הנשים של בית הכנסת או בבית הכנסת "חתם סופר" הסמוך, לא אחת כשהם גורמים לבהלה אצל מתפללים שהשכימו לתפילת ותיקין.

בית הכנסת עלה באש, ספרי קודש ניזוקו

בית כנסת 'בית יעקב אריה' של חסידות בעלזא ברח' בעל הנס באשדוד נפגע הלילה מדליקה.האש פרצה ככל הנראה כתוצאה מקצר חשמלי שאירע באחד המזגנים וגרם להצתת עזרת הנשים בבית הכנסת השוכן במבנה יביל.כשפרצה הדליקה איש לא שהה בבית הכנסת. עוברי אורח ושכנים שהבחינו בלשונות האש בבית הכנסת הזעיקו את כוחות הכיבוי שהחלו בכיבוי השריפה עם הגעתם למקום.

מתפללי בית הכנסת סיפרו כי כתוצאה מהדליקה ניזוקו ספרי קודש רבים שהיו בחלק של עזרת הנשים בבית הכנסת ולמבנה היביל נגרם נזק רב.עם זאת ספרי התורה לא נפגעו לאחר שחולצו מבית הכנסת על ידי מספר מתפללים המתגוררים בסמיכות לבית הכנסת.

בית הכנסת המיתולוגי בנתניה ייהרס לטובת מיזם נדל"ן?

מזה שנים רבות שוכן בית המדרש של חסידות דז'יקוב ויז'ניץ במרכז העיר נתניה, אותו הקים וייסד הרה"צ רבי נפתלי חיים אדלר חתנו של מרן בעל האמרי מויז׳ניץ.

במהלך השנים עברה הקהילה להתגורר בעיר רחובות זאת תחת הנהגתו של בנו הרה"צ רבי ישראל אליעזר אדלר שלימים לאחר הסתלקות מורו ורבו כ"ק מרן בעל הישועות משה מויז'ניץ זצ"ל התמנה לאדמו"ר מדז'יקוב.

 

 

 

נעצר חשוד בריסוס צלבים ביום כיפור על בית כנסת

המשטרה עצרה חשוד בריסוס צלבים בחודש האחרון על קיר בית כנסת בירושלים. אמש, במוצאי יום כיפור, הוגשה תלונה במשטרה לאחר שעל קיר בית כנסת ברחוב יוסי בן יועזר בירושלים רוססו צלבים.

החקירה הובילה למעצרו של יהודי תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו, החשוד כי ריסס באמצעות ספריי צבע שחור צלבים על גבי קירות בית הכנסת בעיצומו של יום כיפור. מהחקירה עולה כי החשוד ביצע אירוע דומה באותו בית הכנסת לפני כחודש, זאת על רקע סכסוך עם אחד המתפללים.

רמת השרון: "האם בשביל זה באנו לגור פה?"

מנשר שהופץ במערב רמה"ש ומתריע מפני תכנית העירייה לבנות בית כנסת וישיבה בסמוך לאשכול הגנים ברחוב מעורר הדים ברשתות החברתיות. העירייה: בהתאם לבקשת תושבי רובע גולן ולהבנת הצורך יבנה ברובע בית כנסת בלבד.

מנשר שהופץ בסוף השבוע שעבר בחלקה המערבי של רמת השרון גרם לתסיסה בקרב תושבי העיר כפי שהדבר בא לידי באחת מקבוצות פייסבוק. כותרת המנשר הייתה "אומרים לא להקמת ישיבה ובית כנסת ברחוב זרובבל", ובתוכנו צוין כי "בזמן האחרון אושרה בעירייה תכנית לבנות בית כנסת וישיבה ליד אשכול גנים ברחוב זרובבל".

בית כנסת או מסגד?

מה עשו אזרחים מוסלמים טורקים, שרצו להתפלל? נכנסו לבית הכנסת, פרשו על הרצפה טליתות והחלו להשתטח ולהתפלל.

ביום ראשון האחרון, ערב חג שמחת תורה, חיפשו כמה אנשים את בית הכנסת בנתב"ג, על מנת שיוכלו להתפלל. עובד במקום הפנה אותם לבית הכנסת וכשהגיעו לשם, נדהמו לגלות, קבוצת אנשים, שכבר תפסה את המתחם. כמה אזרחים מטורקיה, התפללו על טליתות שהיו פרושות על הרצפה והשתטחו כמנהג המסורת המוסלמית. עובד המקום, אליו פנו מחפשי בית הכנסת, הפנה את תשומת לבם של המתפללים המוסלמים והסביר להם שהם לא אמורים להתפלל שם מכיוון שזהו בית כנסת. לדבריו, הם התנצלו, קיפלו את הטליתות ואמרו שיחפשו מקום אחר להתפלל בו.

אפקט אונסק"ו: הושחת בית כנסת במקסיקו

כזכור, לפני כשבועיים נקבע בוועדה כי להר הבית אין כל קשר ליהדות, ההחלטה התקבלה לאחר ש-24 מדינות הצביעו בעד ההחלטה המטילה ספק בקשר שבין המקומות הקדושים בירושלים לבין היהדות בעוד ש-6 מדינות הצביעו נגד ההחלטה.מקסיקו הייתה אחת מ-24 המדינות שהטילו ספק בקשר של היהדות למקומות הקדושים בירושלים אך מאז ההצבעה, נשמעו קולות של חרטה מצד מקבלי ההחלטות במדינה.

בעקבות הנטייה לשנות את ההצבעה והלחץ של הלובי היהודי במדינה, השחיתו לפני מספר ימים אלמונים בית כנסת בבירת המדינה, מקסיקו סיטי.על פי דיווחים, רהיטים בבית הכנסת נשברו, ציורי גרפיטי רוססו על הקירות וחלונות בית הכנסת נשברו בשתי מתקפות שונות בבית הכנסת בעיר.

מחריף המאבק נגד הקמת בית כנסת נוסף ברעות

יותר מ־1,800 תושבים חתמו על עצומה בדרישה לביטול הקצאת קרקע ברעות לעמותת חב"ד. "פגיעה באופיו החילוני של היישוב", הם טוענים. מנגד, ועד הרובע תומך: "ההחלטה נלקחה מתוך ראייה של כלל הצרכים". העירייה: "תהליך לבחינת היתכנות ההקצאה החל על פי בקשת התושבים".