חדשות בתי הכנסת

כמידי חודש מוגשים לכם הידיעות והחדשות שארעו עם בתי הכנסת השונים בארץ ובעולם. רגעים שמחים יותר ושמחים פחות, וגם הצעות לסיורים, סיקור ארועים, ועוד. הרשימה פתוחה ודינמית וכל המעוניין מוזמן להוסיף, להגיב, או להעיר.

בית הכנסת העתיק בלב תל אביב יהרס לטובת בניין מגורים

בית הכנסת העתיק ייהרס? בימים האחרונים הגיש וועד בית הכנסת הוותיק "נחלת יצחק" שבלב העיר תל אביב לבית משפט המחוזי בעיר בקשה לצו מניעה נגד ניסיונות קבוצת רוכשים של שטח בית הכנסת להרוס אותו ולבנות עליו מבנה מגורים, או לחילופין לבנות מבנה מגורים מעליו.

על פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, בית הכנסת הוותיק שנבנה לפני כ-90 שנה, הועבר לידי וועד "קרן תורה ועבודה" לפני כשבעים שנה במטרה להפעיל את בית הכנסת לצמיתות לרווחת המתפללים ללא תמורה. בית הכנסת הועבר לידי קרן תורה ועבודה על ידי הוועד הפועל המזרחי של הציונות הדתית, כשבהסכם ההעברה נכתב כי הוא יתופעל על ידי הקרן ויהיה פתוח לכל המתפללים ללא תמורה.

זוכה זוג שהתאסלם ותכנן לרצוח ילדים יהודים בבית כנסת בקנדה

שופטת בית המשפט העליון של פרובינצית בריטיש קולומביה בקנדה זיכתה מסעיפי טרור את ג'ון נוטל ואמנדה קורודי, בני הזוג שהתאסלמו, שתכננו להניח מטען נפץ בבניין הפרלמנט ולחדור אל בית כנסת כדי לרצוח ילדים יהודים. השופטת קבעה כי המשטרה נהגה בדרך של תחבולה כדי לגרום להם להכין מטעני נפץ.

בסרטוני וידאו שהגישה המשטרה לבית המשפט, מתועדים שני הזוג אומרים למצלמה, כי הג'יהאד הוא חובה דתית על כל מוסלמי, וקראו למוסלמים להילחם בכופרים בכל אמצעי שבידיהם. הם זיהו עצמם עם ארגון אל-קאעידה ומייסדו אוסאמה בן לאדן.

למה עוד בית כנסת?

כל בית כנסת, גם אם הוא גדול ומפואר, נקרא "מקדש מעט", כי הוא רק מעין בית המקדש. בימים אלה, על כולנו לעסוק ולהרחיב את הדיבור דווקא, אודות בית התפילה הגדול, בית המקדש. כי ימי "בין המצרים" תקופת החורבן, הם 'ימי סגולה' לקיום היעוד: "והביאותים אל הר קדשי, ושמחתים בבית תפילתי..". לכן אומר הרבי: יש לעסוק כעת ב"בניין הבית".

כתובות נאצה רוססו על בית כנסת במונטריאול: "זה הסוף"

עובדי המרכז היהודי בקוויבק שבמונטריאול, שהגיעו למקום העבודה שלהם בבוקרו של יום, נדהמו לגלות על גביו כתובות נאצה, שרוססו אף על בית הכנסת הסמוך. העובדים מיהרו להזעיק את המשטרה.הכתובות האנטישמיות, רוססו לכל אורך קירות המבנה, ועל דלת הכניסה הראשית אף התנוססו המילים: "זה הסוף".

המבנה, משמש את הקהילה היהודית במקום, וכולל מקווה טרה, בית כנסת, וגם מרכז יום לילדי הקהילה.המשטרה, שהגיעה למקום נטלה מהזירה ממצאים שעשויים לסייע בלכידת האשמים במעשה.

מקימים בית כנסת אשכנזי? הכירו את "גולדשמיט ובניו ציוד לבתי כנסת אשכנזים"

סידורים בלי קבלת שבת, כיסאות בלי ריפוד ושני שולחנות ארוכים עם מפת ניילון נצמד. אריאל פיפרנו על חבילת הוינטאז´ לבית כנסת אשכנזי משנת 1972.

שמות של חברי בית כנסת בארה"ב, ברשימת המוות של דעאש

המחלקה לביטחון המולדת, זרוע הביטחון המתמודדת עם איום הטרור על אדמת ארה"ב, תדרכה מנהיגים יהודיים לגבי השמות היהודיים הכלולים ברשימת המוות שהופצה ע"י דאע"ש. כך מסרה סוכנות JTA. רשת הקהילה הבטוחה קשורה לפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ולוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים הגדולים.

כ-200 מנהיגים יהודיים צורפו לשיחת ועידה שנערכה ביום שישי, אשר אורגנה ע"י "רשת הקהילה הבטוחה", זרוע הביטחון של הקהילות היהודיות בארה"ב. זאת, בתגובה לפרסומה של הרשימה הכוללת חברי בתי כנסת וכנסיות בין כ-1,700 השמות המופיעים בה. "שמותיהם של חברי בתי הכנסת נשלפו מאתרי בתי הכנסת וממקורות אחרים", כך לדברי רשת הקהילה הבטוחה.

זעזוע בעיר התורה: אלמונים הציתו בית כנסת בשיכון ג'

זעזוע בבני ברק: במהלך הלילה ניסו אלמונים להצית בית הכנסת בשיכון ג'. בית הכנסת עומד בנשיאות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומשמש מגדל אור רוחני לתושבי שיכון ג'. הוא ממוקם בקרוואן ברחבה של רחוב יעל.ראשוני המתפללים שהגיעו בשעות הבוקר המוקדמות גילו למראה עיניהם מראות מזעזעים של שריפה שכילתה כליל את חדרי השירותים והכניסה לבית המדרש.

כאשר המתפללים כיבו את השריפה עד להגעת כיבוי האש. וזאת כדי למנוע מהשריפה להתפשט לכיוון ספרי התורה וארון הקודש ואל הספריה הגדולה הממוקמת בכניסה לבית המדרש.תושבי שיכון ג' הביעו זעזוע ממה שנראה כניסיון להצית בית כנסת בשכונה.

בהתנחלות שכחו לציין: בית הכנסת הוקם על קרקע פלסטינית פרטית

בשנה האחרונה הוקם בית הכנסת "שים שלום" בהתנחלות אדם, הנקראת גם גבע בנימין, על אדמה פלסטינית פרטית. ב-13 השנים האחרונות פעל בית הכנסת באחד הבתים הפרטיים, ולפי מידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, לפני כשנה החל איסוף תרומות לשם העברתו למבנה קבע בהתנחלות. כדי לממש את חזון המעבר, הקצתה מזכירות ההתנחלות לטובת הפרויקט מגרש בשטחה. ואולם, חרף השלמת הבנייה של בית הכנסת, הקרקע שעליה הוקם, אינה שייכת להתנחלות, אלא לכפר פלסטיני סמוך.

מסגד משודרג בבית החולים רמב"ם: "התייעצנו עם גדולי תורה"

בית תיפלה משודרג עבור מוסלמים נחנך בבית החולים רמב"ם לטוב המבקרים המוסלמים. רב בית החולים הרב שמואל קפלן, סיפר בשיחה ל"כיכר השבת" כי בתמורה לאישור בניית המסגד הוא דרש לשפץ את בית הכנסת שמשמש את המתפללים היהודים.

הרב קפלן אומר כי לפני ההחלטה הוא עבר ייעוץ עם גדולי תורה, "הרבה פוסקים מתירים. כמו בית המקדש והמלך הורדוס שהיה לא יהודי... לכן אישרנו לו".