בית כנסת חדש בקיבוץ זיקים, עוטף עזה

אירוע 'הכנסת ספר תורה' מרגש נערך בקיבוץ זיקים. באירוע שנערך על ידי עמותת 'איילת השחר' נכחו ראשי מועצות, רבנים ואפילו אדמו"רים בהם האדמו"ר מקאליב שליט"א,

זִיקִים הוא קיבוץ במועצה אזורית חוף אשקלון, דרומית לאשקלון. הקיבוץ נוסד ב-1949, בידי גרעין של חניכי תנועת הנוער השומר הצעיר על אדמות הכפר הערבי הרביא.

 

במשך שנים לא היה בית כנסת בקיבוץ, וגם כיום לא פועל בו מוסד מסודר מן הסוג הזה. עם זאת, כמו בקיבוצים רבים אחרים, נעשתה פנייה לארגון איילת השחר, שהקים עשרות רבות של בתי כנסת ביישובים ובקיבוצים בישראל.

הרב רענן, יו"ר הארגון מספר כי, "אחרי שלפני כעשר שנים סייענו לקיבוץ השכן בהכנסת ספר תורה, החל הקשר גם עם קיבוץ זיקים. מידי פעם פנינו אליהם והצענו עזרה בקיום מנין ביום כיפור ובראש השנה".

הסיוע לא נעצר בהקמת המניין, ואחת מחברות הקיבוץ המתגוררת בהרחבה ומכהנת כמנהל בית ספר אזורי. "הקיבוץ שלנו חווה 340 אזעקות צבע אדם. כולנו מרגישים צורך בחיזוק החוסן הפנימי. גם אלו שאינם מתפללים בבית כנסת".

 

באיילת השחר מציינים כי מלבד הפעילות סביב מנייני התפילה בקיבוץ, השתתפו חברי קיבוץ גם במיזם הנוסף של הארגון 'חברותא' - "הקשר של מספר תושבים מקומיים לפרויקט "חברותא" בו הם לומדים עם מתנדבים חרדים בטלפון, הביא להתגברות ההתעניינות והרצון לחזק את החיבור ליהדות".

את הכנסת ספר התורה שנתרם על ידי יהודי חם לב החפץ בעילום שמו שפנה אל הרב רענן בבקשה לתרום ספר תורה למקום בו הוא חסר במיוחד. את הדבר הזה וכן את התכנית להביא למקום בית כנסת שהולך ונבנה בימים אלו, רואים התושבים כהגשמת חלום.

 

"הרב רענן מארגון איילת השחר הגשים לנו חלומות ואנו חשים הכרת הטוב עמוקה על הכח והחיזוק שקיבלנו מחברי בארגון ומהאורחים הרבים שבאו לחגוג איתנו".