חדשות בתי הכנסת, אייר תשעו

כמידי חודש מוגשים לכם הידיעות והחדשות שארעו עם בתי הכנסת השונים בארץ ובעולם. רגעים שמחים יותר ושמחים פחות, וגם הצעות לסיורים, סיקור ארועים, ועוד. הרשימה פתוחה ודינמית וכל המעוניין מוזמן להוסיף, להגיב, או להעיר.

 

אראל סגל נגד קיבוץ אילון שמסרב להקים בית כנסת: "אתם גזלנים"

חברי קיבוץ אילון שבגליל המערבי החליטו: בית כנסת? לא בבית ספרינו.בימים האחרונים התאספו חברי קיבוץ אילון, הממוקם הגליל המערבי, הכוללים את תושבי 'ההרחבה' המאוחדים תחת האגודה הקהילתית 'חורש אילון' כדי לדון בשאלה חשובה: האם יקצה הקיבוץ מבנה ציבור ל'בית כנסת במקום מכובד'?

בתום משאל שנערך בין כלל התושבים התברר כי שני שלישים מהם מתנגדים להקצאה כזו.ראה על כך כתבה מורחבת.

סוכל פיגוע: גבר מוסלמי נעצר בחשד שתכנן לתקוף בית כנסת בפלורידה

סוכנים של הרשת האמריקאית הפדרלית לביון ה-FBIעצרה במדינת פלורידה גבר החשוד כי התכוון להפעיל מטען נפץ בבית כנסת בדרום המדינה במהלך חג הפסח. רשת הטלוויזיה 7 NEWSדיווחה היום (שני) כי הגבר נעצר במה שמקורות בסוכנות הגדירו כ"מקרה טרור". בית הכנסת אותו תכנן החשוד לתקוף, הוא המרכז היהודי אוואנטורה בעיר טורנברי.

על פי הדיווח, החשוד תכנן להשליך מתקן נפץ מאולתר מעבר לחומת בית הכנסת ביום שישי, במהלך החג השני של הפסח, כשהמרכז מלא מתפללים. תושבים מודאגים אמרו כי הם מודאגים מהמעצר. "אני רק חושבת על זה שלפני שנולד לנו תינוק היינו נוהגים לפקוד את בית הכנסת הזה. אלוהים ישמור, יכולנו להיפגע" אמר סטפני לווין, תושבת העיירה.

זעם בקהילה החרדית במרסיי על מכירת בית כנסת למסגד

על רקע מצב האנטישמיות באירופה ההולך ומחמיר, מתחוללת בימים אלו סערה בעיר מרסיי שבצרפת, לאחר שבית הכנסת 'אור תורה' בעיר, יהפוך ככל הנראה בזמן הקרוב למסגד. וזאת בעקבות שנרכש לאחרונה על ידי ארגון המוסלמי המכונה 'אל באדאר', כך מדווח העיתון המקומי La Provenceכאשר על פי הפרסום בעיתון, המסגד ייפתח במהלך הקיץ הקרוב.

באותו רחוב בו נמצא בית הכנסת ישנו מסגד אחר של הארגון האיסלמי, ועל פי דיווחים המסגד העכשווי קטן ביחס למאות המתפללים המוסלמים שפוקדים אותו מדי יום שישי לכן החליט הארגון לנסות לרכוש את בית הכנסת הוותיק ואחד המרכזיים בעיר מרסיי .

נחנך בית כנסת לאסירים יהודים בכלא במוסקבה

במעמד מרגש נחנך אתמול (רביעי) בית כנסת חדש בתוככי בית הכלא מספר 5 במוסקבה בירת רוסיה, על-ידי רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ובהשתתפות מפקד בתי הסוהר במוסקבה האלוף איגור קימנוב, רב השב"ס והצבא הרוסי הרב אהרן גורביץ ורב הכלא הרב יצחק אלכסנדר זילבר.

עם סיום הפתיחה הרשמית בקביעת מזוזה וחנוכת הבית, נערכה במקום תפילת מנחה ראשונה בהשתתפות כמניין אסירים יהודים. לאחר התפילה מסר הרב לאזאר שיעור הכנה לחג החירות ושילב בו דברי חיזוק ונוחם. לאחר-מכן, חילק מארז אישי של מצות שמורה לכל אסיר.

אלעד: שרפה בקראוון בית הכנסת של חסידי ברסלב

ברחוב רבי עקיבא באלעד פרצה היום (חמישי) שריפה בקראוון אשר משמש כבית כנסת לחסידי ברסלב.מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'אלעד' וצוותי כיבוי פעלו לכבות את השרפה בזירה.תנדב באיחוד הצלה אלעד, רפאל אלבז, מספר שהתקבל דיווח על נפגעים ולהבות אש שעולות שיוצאות מתוך הקראוון של בית כנסת ברסלב.

"אזרחים בעלי תושיה החלו לכבות את האש עם צינורות מים שקיימים במתחם עד להגעת צוותי הכיבוי שחילצו את ספרי התורה ולכיבוש האש" מספר המתנדב."למרבה הנס לא היו נפגעים בנפש, אך נגרם נזק כבד לבית הכנסת ברסלב ונזק קל לקראוון בית כנסת הסמוך במתחם".

צה"ל החריב בית כנסת סמוך לחברון

צה"ל הרס, זה הבוקר השלישי ברציפות, מבנים של יהודים.

כוחות משטרה ופקחי המנהל האזרחי הגיעו הבוקר (שלישי) לשכונת גל הסמוכה לחברון והחריבו את בית הכנסת, גדר ויסודות לדיר. על פי הדיווחים, הכוחות השאירו בתוך מבנה בית הכנסת חלק מספרי הקודש במהלך ההרס.

במקום פרצו עימותים ושני קטינים עוכבו לחקירה, אולם בסיום ההרס הם שוחררו.

בקבוק תבערה הושלך על בית כנסת ביפו

ונדליזם נגד יהודים וערבים בישראל: בקבוק תבערה הושלך הלילה (א') לעבר בית כנסת ביפו. בנוסף, גרפיטי "מוות לערבים" רוסס על בית כנסת בצפת. לפנות בוקר השליכו אלמונים בקבוק תבערה לחצר בית כנסת ברחוב צאלון ביפו, בקבוק התבערה לא פגע בבית הכנסת, ומשטרת מרחב יפתח פתחו בחקירה.

כאמור, הבוקר גילו מתפללים כי רוססה כתובת גרפיטי על קיר בית כנסת בצפת, שם נכתב "מוות לערבים". חוקרי משטרת צפת החלו לבדוק מי אחראי לפשע השנאה הזה.