חדשות בתי הכנסת, ניסן תשעו

כמידי חודש מוגשים לכם הידיעות והחדשות שארעו עם בתי הכנסת השונים בארץ ובעולם. רגעים שמחים יותר ושמחים פחות, וגם הצעות לסיורים, סיקור ארועים, ועוד. הרשימה פתוחה ודינמית וכל המעוניין מוזמן להוסיף, להגיב, או להעיר.

 

ניסה למכור בית כנסת - וזומן לחקירה ב-FBI

לאחר הפשיטה שערך ארגון F.B.Iעל ישיבות בריכוזים החרדיים בארה"ב, זימנה הרשות הפדרלית בסוף השבוע לחקירה את הרב שמואל אשכנזי, מבחירי הרבנים החסידיים, בקשר למכירת נדל"ן במנהטן.

החקירה עוסקת במכירתו של בית מדרש ששוכן בתוך בנין של בית אבות יהודי באזור ה-Lower East Sideבמנהטן תמורת 13 מיליון דולר, כאשר בכוונת הקונה להפוך את בית המדרש ואת יתר הבנין לבית מגורים יוקרתי. הפרשייה החלה כאשר לועד המנהל של בית המדרש נודע כי הרב אשכנזי, המשמש כנשיא הוועד, מכר את הנכס לאיש נדל"ן מבלי ליידע את חברי הוועד. את התלונה נגד הרב הגיש ועד בית המדרש, והסוגיה מונחת לפתחו של בית המשפט המחוזי ובנפרד בבית המשפט הפדראלי.

אלעד: ילד בן 12 נפל מגג בית כנסת ונפצע

לד כבן 12 נפצע באורח קל עד בינוני לאחר שנפל מגובה ברחוב שמעון הצדיק בעיר החרדית אלעד.

הילד, טיפס על גג בית כנסת ברחוב שמעון הצדיק, בסמוך לחיידר בו הוא לומד, ומשם נפל ונפצע.כונני איחוד הצלה העניקו לילד טיפול ראשוני והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני.נסיבות המקרה בבדיקה.

"למה השנאה?" צלבי קרס על בית כנסת בסידני

בקהילה היהודית בסידני זועמים בעקבות צלבי קרס שרוססו על קירות בית הכנסת ועל תחנות אוטובוס במרוברה, פרבר מזרחי של העיר האוסטרלית. רב הקהילה יוסי פרידמן פרסם בפייסבוק

"אני פשוט כועס", כתב פרידמן. "תת-אדם פחדן צייר צלב קרס על אחד מקירות בית הכנסת ועל תחנות אוטובוס באזור. זה ממש פגע לנו במקום רגיש, קרוב לבית, ואני לא יכול להפסיק לחשוב על זה. מדובר בתקיפה נגד העם היהודי, שמופנית כלפי אלה שנמצאים בקהילה שלי. אני לא יכול להיות שקט על כך. מה יגרום לאדם לעשות מעשה כזה? למה השנאה?", הוא שאל.

צפו: כך מקימים ביחד בית כנסת לקיבוץ שדה נחמיה

אם תמיד רציתם להיות שותפים להקמת בית כנסת עכשיו ההזדמנות: איילת השחר בגיוס המוני למען בית כנסת בקיבוץ שדה נחמיה. ראה ידיעה מורחבת.

המנהל האזרחי הרס בית כנסת בלתי-חוקי במאחז בגוש עציון

המנהל האזרחי הרס שני מבנים במאחז הבלתי-חוקי גבעת שורק, הסמוך להתנחלות כרמי צור בגוש עציון. אחד המבנים היה בית כנסת שנבנה לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו באזור. מדובר במבנים שנהרסו כבר בעבר בשל היותם בלתי-חוקיים, אך המתנחלים שבו ובנו אותם. לפני כחודשיים הוצת בית הכנסת ונגרם נזק בעיקר לתכולתו. על פי החשד, פלסטינים הגיעו באישון לילה והציתו את המבנה.

המתנחלים מותחים ביקורת חריפה על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא. זאת למרות שאחר ההצתה כתב בפייסבוק: "נמצה את הדין עם האחראים לפשע שנאה זה. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית לגנות את חילול בית הכנסת, שהוא תוצאה נוספת של ההסתה הפלסטינית הבלתי-פוסקת".

בית הכנסת ברחוב של פוטין

גאווה ישראלית: מפעל לביא בקיבוץ לביא שבגליל התחתון סיים בימים אלה לעצב ולרהט את בית הכנסת הגדול ביותר שנבנה ב־15 השנים האחרונות בשכונת האוליגרכים ז'וקובקה שבמוסקבה. בית הכנסת ממוקם ברחוב שבו מתגוררים אנשי ממשל רבים, ובהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהיה אורח הכבוד באירוע חנוכת בית הכנסת. המקום מנוהל על ידי הרב אלכסנדר ברדה - רב הקהילה ונשיא הקהילות היהודיות של חב"ד ברוסיה.

ארון הקודש המפואר בבית הכנסת נישא לגובה של שישה מטרים ואינו צמוד לקיר. בסמוך אליו בימה ניידת לקריאה בתורה, ארונות ספרים, מתקנים לטליתות ולתשמישי קדושה, לוחות זיכרון, עמוד מיוחד לחזן, ספריות וחיפויי קירות אמנותיים מעץ, שולחנות מעוצבים, ספסלים עם חריטות לייזר דקורטיביות וכ־250 מושבים. עלות הריהוט הגיעה ל־450 אלף דולרים.

גבאי בית כנסת הרסו בניה לא חוקית

מפיקים לקחים בירושלים: בעקבות האירועים אתמול (שלישי) בישיבת "פני שמואל" בירושלים, בשל צו הריסה שהוצא לקומה שנבנתה בדרך לא חוקית, יש מי שממהר להפיק לקחים בכדי למנוע עוגמת נפש. בית כנסת "משכן באב"ד" בשכונת גבעת שאול בירושלים, בונים בחודשים האחרונים מבנה חדש לבית הכנסת.

לאחרונה, התעוררה במקום בעיה בשל בניה לא חוקית של חלק מהמבנה, מה שגרר הוצאת צווי הריסה ושליחת פקחים.הבוקר, ביוזמה עצמאית של גבאי בית הכנסת ומתוך שיתוף פעולה עם העירייה, הם החלו להרוס חלק מהמבנה, לגביו התעוררו הבעיות.

צה"ל החריב בית כנסת בגוש עציון

חודש וחצי בלבד לאחר שחדרו ערבים לגבעת שורק שבגוש עציון והציתו את בית הכנסת וספרי הקודש שבמקום, החריב צה"ל, יחד עם המנהל האזרחי, את בית הכנסת הזמני שנבנה מחדש.

תושבי הישוב כרמי צור הסמוך, גילו הבוקר כי כוחות צה"ל והמשטרה הרסו את המקום ואמרו כי הם חשים נבגדים מהתנהלות ראש הממשלה, אשר גינה את הצתת המקום, והוסיפו כי הם ציפו ממנו לסיוע בהגנה על ספרי הקדוש ולא פגיעה חוזרת במקום הקדוש, אמרו.

בפעם ה-48: נהרס בית כנסת בקרית ארבע

כוחות של משטרה וצבא הרסו לפנות בוקר את בית כנסת "חזון דוד" בקרית ארבע חברון, הכוחות הגיעו עם טרקטורים וציוד כבד ועלו על בית הכנסת.

בית הכנסת "חזון דוד" הוקם לעילוי נשמתם של דוד כהן המדאני ויחזקאל מועלם, שנרצחו בפיגוע בסמוך לחברון בשנת 2001. יצויין כי בית הכנסת נהרס זו הפעם ה-48, על אף מחאת המתפללים.