חשיפה ראשונה: עורך הדין גלעד קורינאלדי במכתב לרה"מ

חשיפה ראשונה: עורך הדין גלעד קורינאלדי, מי שהתפרסם כזה שמנע את הריסתם של בתי הכנסת בגוש קטיף, במכתב חריף לראש הממשלה סביב הרס בית הכנסת בגבעת זאב.

בימים האחרונים התפרסם באתר כיכר השבת, כי בית המשפט העליון הורה הצהרים (חמישי) לעכב את הריסת בית הכנסת ״איילת השחר״ בגבעת זאב. השופטים קבעו כי ההריסה תידחה עד אחרי חג הסוכות והיא תתבצע, עד אמצע החודש הבא.

בכך קיבלו השופטים את עמדת המדינה, שהציגה את עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון שביקשו לדחות את ההריסה לאחרי החגים, בשל הרגישות הקיימת בעצם ההריסה.

מנגד דרשו העותרים, שמיוצגים על ידי עורך הדין שלומי זכריה מתנועת 'יש דין', לבצע את הריסת המבנה בהקדם.

בחודש שעבר הושג הסכם פשרה בפעילותו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. על פי ההסכם שהושג בין דרעי לשר הביטחון משה בוגי יעלון בהסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו, המדינה תבקש מבג"ץ לבטל את צו ההריסה לבית הכנסת, ובתמורה בית הכנסת יפונה בהסכמה בתוך שבוע ויאטם למשך חצי שנה, במהלכה ינסו להגיע לפשרה עם הפלסטיני הטוען לבעלות על הקרקע.

יום לאחר הפשרה, הגיעו כוחות משטרה גדולים בשעות הלילה ופינו את בית הכנסת ואת ספרי התורה, כשהמתפללים ממררים בבכי ורב בית הכנסת קורע את בגדו.

אל עורך דין גלעד קורינאלדי, מומחה לבתי כנסת ומשפט בינלאומי, פנו גורמים שונים בעולם היהודי לעו"ד גלעד קורינלאדי כדי לנסות להציל את בית הכנסת, וזה שוחח עם 'מעט בית מקדש' וסיפר על מכתב חריף אותו שלח לראש הממשלה.

 

 

ל'מעט בית מקדש' נודע מגורמים בסביבות ראש הממשלה, כי נתניהו, המודע היטיב לרגישות העניין, ולעובדה כי מצויים אנו בערב יום הדין, מתעתד לעשות ככל שביכולתו כדי למנוע את הרס בית הכנסת 'איילת השחר, בגבעת זאב, בידי יהודיים בחסות החוק במדינת ישראל.