מה אירע החודש בבתי הכנסת?

כמידי חודש מוגשים לכם הידיעות והחדשות שארעו עם בתי הכנסת השונים בארץ ובעולם. רגעים שמחים יותר ושמחים פחות, וגם הצעות לסיורים, סיקור ארועים, ועוד. הרשימה פתוחה ודינמית וכל המעוניין מוזמן להוסיף, להגיב, או להעיר.

 

בית כנסת פונה בגבעת זאב: "סרבו פקודה"

עשור לגירוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון: הלילה (שני) פונה בית הכנסת במועצה המקומית גבעת זאב הסמוכה לירושלים.

בעקבות ערער שהוגש, בית הכנסת 'איילת השחר', בו מתפללים מאות יהודים, טרם נהרס ורק פונה מהציוד שהיה בתוכו. שופטי בג"ץ קבעו כי על המדינה להחריב את בית הכנסת עד ליום שני הבא.

ראש המנהל האזרחי, תא"ל דוד מנחם הגיע הלילה לשטח בית הכנסת. אחד ממתפללי המקום דיבר עם השוטרים וראש המנהל האזרחי ואמר "אי אפשר לפנות בית כנסת יהודי בתוך המדינה שלנו. לא יקרה כדבר הזה. אפשר להגיד לו. תגיד אתה לא, וההוא לא, וההוא לא ונראה מה יהיה".

אלי ישי: לחוקק חוק נגד הריסת בתי כנסת.  מתפללים השתלחו בש"ס

יו"ר תנועת 'יחד', ' ח"כ לשעבר אלי ישי, ביקר היום (שני) בבית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, ותקף את ארגוני השמאל שעתרו לבית המשפט – והובילו להחלטה להרוס את בית הכנסת.

"זה מקרה מזעזע, קורע לב, ואתה רואה את האנשים מזועזעים, דתיים ולא דתיים", אמר ישי. "אין יהודי בארץ ובעולם שיכול לסבול הרס של בית כנסת".

ישי תקף את ארגוני השמאל: "צריך לזכור שקרה פה דבר נורא, בית משפט נעתר לארגון שמאל קיצוני שאומר שצריך לפנות את המקום, מבלי להציג את בעל הקרקע אם הוא קיים בכלל.

"אולי הוא רוצה לנהל משא ומתן, אבל הוא מפחד מהרשות הפלסטינית. לכן בית המשפט העליון לא יכול לבקש להרוס את בית הכנסת".

הרב אבינר: איסור חמור להרוס את בית הכנסת גבעת זאב

על רקע הדרישה להרוס את בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב אומר הרב אבינר כי יש איסור מוחלט להרוס את בית הכנסת ומדובר במקרה חמור יותר אפילו מבתי דריינוף בבית אל

ש: כיצד להתייחס להריסת בית הכנסת בגבעת זאב? ת: חס וחלילה. נפסק בפירוש בשולחן ערוך שאסור להרוס בית כנסת, אפילו דבר אחד בלבד (שו"ע או"ח קנב א).

עצרת מחאה על הריסת בית הכנסת

בעקבות החלטת בג"ץ, תתקיים בגבעת זאב עצרת מחאה על הריסת בית הכנסת איילת השחר

בעקבות החלטת בג"ץ שלא להגיע לפשרה, יקיימו היום (ראשון) המתפללים עצרת מחאה על הריסת בית הכנסת.

לדברי המתפללים בית הכנסת כבר נקנה בעבר מערבי שטען שהאדמות שייכות לו, אך בג"ץ סירב לקבל את דבריהם ובחר להעדיף את טענת ארגון השמאל יש דין כי בית הכנסת על ארבע מאות מתפלליו שייך לערבי ובשך כך ייחרב. לדברי המתפללים, לערבי הטוען בעלות על קרקע אין שום מסמך המאשר את טענתו אך כנראה שלא כל אחד צריך מסמכים כדי להוכיח את אמינות טענותיו, אמרו בציניות. כעת מתכננת המדינה להרוס מחר (שני) את בית הכנסת.

 

אחרי הפינוי הקשה בגבעת זאב: גם בית כנסת חב"ד קיבל צו פינוי

בתום מאבק ממושך ומעורבות כל הגורמים האפשריים, אמש בשעת לילה, בהוראת בג"צ, החל פינוי בית הכנסת 'איילת השחר', בגבעת זאב בירושלים, לקול בכיותיהם של המתפללים.

קודם לכן, הגיעו עשרות המתפללים לשטח בית הכנסת וקיימו עצרת תפילה וזעקה יחד עם רבני השכונה. בתום העצרת הגיעו השוטרים עם צו הפינוי והחלו לפנות את ספרי הקודש והציוד הנייד, כשברקע נשמעות בכיותיהם של המתפללים בהם מבוגרים, צעירים וילדים. הבוקר הגיעו המתפללים והוציאו מהמקום את ספרי התורה.

העוקץ נחשף: גנב מיליונים מהרב, ומגבאי בית הכנסת

חוקרי יחידת ההונאה של מחוז ירושלים עצרו גבר יהודי כבן 58 תושב מעלה אדומים, בחשד שהונה אנשים בסכומים של מיליוני שקלים. מעצרו הוארך עד ליום רביעי 12.8.15.

החקירה החלה בעקבות תלונת גבאי של בית כנסת בעיר, שטען כי החשוד יצר עמו קשר והבטיח לעזור לו בגיוס תורמים לבית הכנסת, ואף סיוע בייצוג משפטי בתביעה אישית שמנהל הגבאי בעקבות תאונת עבודה. בתלונתו סיפר הגבאי כי החשוד הוציא ממנו במרמה סכום של כ – 150 אלף שקלים ומשהבין שלא נעשה דבר, ביקש המתלונן את כספו חזרה והחשוד נתן לו המחאה ללא כיסוי.

בעקבות המתח הבטחוני: לחצני מצוקה בבתי הכנסת

בעקבות המצב הביטחוני יד שרה נערכת להתקין לחצני מצוקה גם בבתי כנסת ומקוואות לצורך כך נפגשו היום מנכ"ל יד שרה הרב משה כהן ומנהל שירות מוקד המצוקה הרב נחום גיטמן עם הגר"ח קנייבסקי.

בפגישה הציגו לפניו את השירות הייחודי של מוקד המצוקה אשר אינו גובה תשלום חודשי.

במהלך הפגישה הוצג הלחצן ואופן פעילות מוקד המצוקה של יד שרה בפני הגר"ח קנייבסקי.

תגובתו של הגר"ח היתה: "עד החגים יבוא משיח ולא תצטרכו להתקין יותר לחצני מצוקה" בנוסף הרב בירך בברכת הצלחה את פעילות המוקד.