החודש שהיה בבתי הכנסת

כמידי חודש מוגשים לכם הידיעות והחדשות שארעו עם בתי הכנסת השונים בארץ ובעולם. רגעים שמחים יותר ושמחים פחות, וגם הצעות לסיורים, סיקור ארועים, ועוד. הרשימה פתוחה ודינמית וכל המעוניין מוזמן להוסיף, להגיב, או להעיר.

 

המנהל האזרחי הרס את בית הכנסת "חזון דוד" בקריית ארבע

המנהל האזרחי פינה והרס הלילה את בית הכנסת במאחז 'חזון דוד' באזור קריית ארבע. מדובר בהרס ה-36 של בית הכנסת והמאחז.

הכוחות הגיעו עם כלים כבדים והרסו עד היסוד את בית הכנסת שהוקם לזכרם של דוד כהן וחזי מועלם הי"ד, שנרצחו בסמוך לקריית ארבע בשנת תשנ"א.

מיד לאחר תום ההרס בידי כוחות המנהל האזרחי החלו עשרות תושבים מקרית ארבע לבנות מחדש את בית הכנסת שבמקום.

פעילי הימין איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין המתגוררים בסמיכות למקום אומרים הבוקר שהריסת חזון דוד היא סימן לבאות: "לפני הבחירות הודיע שר הביטחון בוגי יעלון כי לא יהרוס את המקום אך לאחר הבחירות "הכושי עשה את שלו" וממשלת נתניהו תמשיך להרוס מאחזים ברחבי יהודה ושומרון".

בית הכנסת "חזון דוד" הוכרז על ידי הממשלה כמאחז בלתי חוקי, ופונה מספר רב של פעמים.

 

ירי לעבר בית כנסת בנשוויל, תוגברה האבטחה בבית חב"ד

בתי כנסת ומרכזים יהודים בנשוויל, טנסי, הם בכוננות גבוהה לאחר כדור נורה לחלון הקדמי של בית הכנסת בנשוויל, ביום שני בבוקר.

המשטרה עדיין חוקרת כדי להבין את המניע ולמצוא את היורה האחראי לירי שבוצע בסמוך לשעה 8:00  בבוקר. איש לא נפגע, והמשטרה הודיעה שלהערכתה הבניין או הצוות אינם עומד בפני כל איומים קרובים.

עם זאת, המשטרה נוקטות באמצעי זהירות, ושלחה יחידות סיור למבנים יהודים מקומיים, ובכלל זה בית חב"ד רוהר באוניברסיטה ונדרבילט, המהווה 'בית' לסטודנטים יהודים רבים.

 

הרב אבינר: שוויון לגברים ולנשים בבתי הכנסת - ניאו-קונסרבטיביות

גם בימינו יש לחצים כבדים בציבור הדתי לערוך שינויים בהלכה כדי להתאימה לחברה: גיור בלי מצוות, ערבוב גברים ונשים למחצה לשליש ולרביע בבית-כנסת ובכלל, כשרות בלי שבת, מתן לגיטימציה למשכב זכור, נישואי תערובת ושאר פסולי חיתון, בגדים לא צנועים, הריון בלי נישואים, הנהגה ציבורית נשית ועוד.

"אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת, ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו" (י"ג העיקרים).

אני מאמין, אך לצערנו יש שאינם מאמינים, מאז ועד הנה, ובכל דור ודור יצר הכפירה מתחדש, ובכל דור ודור קמים להם לא-מאמינים מסוג חדש, עדת קורח, נוצרים, צדוקים, קראים ועוד ועוד.

הרפורמים טוענים שהתורה אינה מן השמים, אלא חוברה על ידי אנשים שונים, שנחשבו לחכמים לפי זמנם, אך אותם רפורמים מחשיבים את עצמם ליותר חכמים, לכן ברצונם מוחקים וברצונם מוסיפים. זה נורא ואיום, אך לפחות הכל ברור.

 

ירי על בית כנסת, התנכלות למועמד היהודי

חג רווי אירועים אנטישמיים: במהלך החג האחרון של פסח פגעו אלמונים בבית כנסת בארכנגלסק שברוסיה.

 

על פי דיווחים מקומיים, אלמונים ירו ברובה אוויר לעבר בית הכנסת הנבנה בעיר, ניפצו את חלונות בית הכנסת וריססו על הבניין כתובת נאצה אנטישמית.

בהלסינקי שבפינלנד, חבר הפרלמנט היהודי, Ben Zyskowicz, חבר מפלגת הקואליציה הלאומית המתמודד בבחירות, נתקל במהלך החג האחרון בצלבי קרס שעיטרו את כרזות הבחירות שלו.

במהלך חג הפסח, מתפללי בית הכנסת 'שערי תורה' במרילנד שבארצות הברית, נדהמו לגלות כתובות גרפיטי של צלבי קרס וכתובות נאצה נוספים שרוססו על קיר בית הכנסת.

 

קליע רובה נורה משטח אימונים של חמאס אל בית כנסת

קליע רובה נורה לעבר בית הכנסת ביישוב נתיב העשרה במהלך החג.  איש לא נפגע.

הכדור, בקוטר של 7.62 מילימטרים, נורה ככל הנראה  במהלך אימון של חמאס במתקן אימונים שנבנה סמוך להריסות היישוב ניסנית.

יפעת בן שושן, תושבת המקום סיפרה לחדשות 2: "שמענו ירי והודיעו לנו שזה מהצד השני ושאין אירוע חריג. רק כשהמתפללים של בית הכנסת הגיעו, הם גילו את החור בחלון ומצאו את הקליע.

 

אנטישמיות בוושינגטון: צלבי קרס על בית כנסת

מתפללי בית הכנסת 'שערי תורה' בגייטסבורג, פרבר של וושינגטון הבירה, גילו אתמול צלבי קרס וכתובות נאצה על קיר בית הכנסת.

על חזית בית הכנסת וגן הילדים הסמוך רוססו 11 צלבי קרס, 'היטלר' והאותיות "KKK" ראשי התיבות של הכת 'קו קלוקס קלאן' האנטישמית.

 

הריסת בית הכנסת בבני ברק: "הגבאים גזלו את הציבור"

בעיריית בני ברק תוקפים הבוקר (שלישי) את גבאי בית הכנסת "היכל אהרון" השוכן ברחוב מתתיהו בבני ברק, לאחר שטען כי היא הרסה את מבנה בית הכנסת בעיצומו של חול המועד.

בעירייה אומרים כי לפני מספר שנים בית הכנסת שכן בקומת הקרקע של בית אבות "ערוגת הבושם" ברחוב מתתיהו בעיר, וכשזה פונה הוא עבר לקראוון השוכן ממול ונמצא בבעלות העירייה. כעת, לאחר שהוחלט לפנות את כל הקראוונים לרבות מבנה בית הכנסת, החליטו המתפללים להציב קראוון חדש במרחק של כמה בניינים ליד המקום הנוכחי - ללא אישורים מסודרים.

 

בית כנסת ממוגן ראשון נחנך בשדרות

בית כנסת הממוגן הראשון בשדרות נחנך אתמול (ראשון) בטקס חגיגי, בו השתתפו התורם יצחק לייב רעננערט, הראשון לציון הרב שלמה עמר רבה של ירושלים והרב ישראל מאיר לאו רבה של ת"א יפו.

בטקס השתתפו גם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, ראש העיר שדרות אלון דוידי, אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן, חיילי חטיבת הנח"ל מאודת עזה, רב בית הכנסת הרב יעקב שטרית, רבנים, ראשי ישיבות וגבאי בתי הכנסת בעיר.

 

הטקס החל בתהלוכה ברחבי העיר עם ספר תורה חדש שהוכנס לבית הכנסת לעילוי נשמות הגיבורים שנפלו במבצע 'צוק איתן' בהשתתפות משפחתו של רמי כחלון ז"ל, קצין לוגיסטיקה בחטיבת הצנחנים שנהרג במבצע.

בתום התהלוכה התקיים טקס הסרת הלוט וקביעת מזוזה ע"י מר רענערט והרבנים הראשיים.