בית הכנסת שנשרף

בשעה 1:40 אחר חצות ליל קיבל הרב ניר הרמן רב היישוב טל – אל טלפון שיחה מגבאי בית הכנסת: "הצרכניה הסמוכה למבנה בית הכנסת עולה בלהבות, והדלקה פושטת במהירות אל עבר בית הכנסת עצמו". הכבאים שהגיעו למקום ופרצו לתוך המבנה נותר פעורי פה: האש הגיעה עד לארון ספרי הקודש, ושם באורח פלא נעצרה כאילו בלם אותה כח על טבעי.

"זו היתה סייעתא דשמיא עצומה" אומר ניר, "אילו היה נשרף ולו סידור אחד, היה נשרפים במהירות עצומה כל הספרים כולל ספרי התורה חלילה".

הרב הצעיר והמוכשר ניר הרמן הגיע ליישוב טל – אל -יישוב קהילתי בגליל הנמצא תחת סמכותה של המועצה האזורית משגב- לפני כשנה, אך פעילותו במקום החלה קודם לכן כשעדיין למד ולימד בעיר מעלות הסמוכה. היישוב מונה כ 250 משפחות, שחלקן הגדול אינו שומר תורה ומצוות, יתירה מזו, לפני מספר שנים התנגדו התושבים בראשותם של חברי המועצה להקמת מקווה טהרה ביישוב. ועם זאת אומר הרב הרמן כי "חלה התעוררות עצומה בתקופה האחרונה, בית הכנסת שמנה פחות ממחצית המנין לפני כשנתיים הומה כעת מתפללים, כך שבשבת האחרונה, היו שנותרו ללא מקום ישיבה". 

כיצד התמנית לרב המקומי?
"כחלק מהחיזוק, וההתקרבות הרבה בעת האחרונה אותה הזכרתי, החלו התושבים לחוש בחסר הזה שנקרא רב, מנהיג, רועה, או כל הגדרה אחרת. הם פנו באופן יזום לארגון "אילת השחר" שלאחרונה התפרסם בעקבות פעילותו לקראת הימים נוראים בהקמת בתי כנסת ושליחת רבנים ליישובים מרוחקים, וביקשו לשלוח אליהם רב. מאחר שאני יליד עכו ומקום לימודי היה בעיר מעלות מצאתי את עצמי משמש כרב המקום. 

התושבים שברובם הגדול לא באמת אנטגוניסטים ליהדות ולדת, קיבלו את הרב הצעיר בסיפוק, ומבקשים את עזרתו בכל הנוגע לעניני הדת במקום. בית הכנסת החל להפעיל מתכונת של תפילות מסודרות, ומערך שיעורים על ידי הרב ורבנים נוספים.

אלא שכעת נותרה הקהילה ללא בית הכנסת. שכן מבנה הבית מורכב היה מאזבסט, חומר סיבי שבמגע עם אש הופך גורם העלול ליצור מחלות כמו סרטן, מסותליאומה ועוד. תיקון המבנה אם כן לא בא בחשבון, ובקונסטלציה הזו לא נותר למתפללים ברירה אלא להזמין את החברה לפינוי פסולת רעילה של המשרד לאיכות הסביב ולפנות את המבנה. 

התושבים הרבים החפצים במקום תפילה נאלצים כעת להסתפק בחדר השייך לאחד הגנים. אלא שגם שם לא תמו צרותיהם שכן המתפללים מספרים בכאב כי חלק מן התושבים רואים את שהותם הזמנית במבנה הגן בעין רעה. התחושות הבלתי נעימות הללו ומצוקת המקום הביאו את תושבי המקום לצאת בפנייה נרגשת [המפורסמת כאן באתר 'איגוד בתי הכנסת'] אל הציבור הרחב בבקשת עזרה וסיוע בהקמת הבית מחדש על מתכונתו ותפארתו.
 

 אנו פונים אליכם פניה נרגשת ומבקשים את עזרתכם בנושאים הבאים:
א. ריהוט חדש לבית הכנסת
ב. תרומות כספיות לבניין החדש
את התרומות ניתן להפקיד בחשבון הבנק של בית הכנסת:
בנק פועלים
סניף 737 נווה-אלון
רח' א. בן-שושן 53 עכו
מספר חשבון 284757
לקבלות ניתן להתקשר לגזבר בית הכנסת- אליהו יוספין 04-9963901