החדשות

החלק החיובי של החודש בבתי כנסת
ביום רביעי שעבר [התשיעי לדצמבר] נערך טקס הנחת אבן פינה של בית הכנסת "שבט אחים" שיוקם בדרך הבנים סמוך לביה"ס אלישבע. בטקס השתתפו, בין השאר, הרב הראשי של פרדס חנה-כרכור, הרב דוד שלום צדקה וראש המועצה חיים געש. לדברי דוד פרץ, מ"מ וסגן ראש המועצה וחבר מטעם סיעת ש"ס, מזה כ-15 שנים מתפללים התושבים בחדר ספח של אולם הספורט שנבנה ע"י מפעל הפיס הצמוד לביה"ס אלישבע. 
 
ובית כנסת לא שגרתי בכביש 1: הנוסעים בכבישים הבינעירוניים מכירים היטב את התופעה הזאת. מדי יום, לקראת שקיעת החמה, נעצרות עשרות מכוניות בשולי הדרכים ונהגיהן יוצאים להתפלל תפילת מנחה, בשוליים, ביחידות. זה קורה כאשר הם נתקעים בפקקים או סתם כשהם מניחים שלא יגיעו למקום יישוב ובית כנסת מן המניין בזמן כה קצר.
מהיום (ראשון) כבר לא תהיה לנהגים סיבה לעצור בצדי כביש 1 – ירושלים תל אביב, מסיבה ש'שטיבלאך' לתפילת מנחה יתקיימו ממש בסמוך לכביש, בקניון שבמחלף שורש, על אם הדרך. מנהל הקניון הקצה שטח מיוחד בו הקים בית כנסת לטובת המתפללים, ומדי יום, החל מעשרים דקות קודם השקיעה, יתקיימו במקום תפילות מנחה לנהגים. 
 
ומכאן ליוזמה הראויה לציון: מזה שנים בית הכנסת 'שערי ירושלים', בית הכנסת היחיד של העדה האתיופית בשכונת אזורים בנתניה, עומד מוזנח. לרגל חג החנוכה בנות השירות הלאומי המתנדבות בשכונה מטעם ארגון 'בת עמי', יחד עם בנות העדה, חניכות בני עקיבא, החליטו לקחת את העניינים לידיים ולשפץ את מקדש המעט הזה כדי להופכו למקום הראוי לתפילה. בתמורה, חניכותיהן יזכו להגשמה של משאלה ויטוסו בטיסת חלומות בשמי הארץ
 
ולסוף החלק החיובי, אייטם שערכו כפוזיטיבי שנוי במחלוקת: בעוד פקחי ההקפאה מסתובבים שעות נוספות ברחבי יהודה ושומרון, על מנת לתור אחר כל צינור או פחון אשר נעלמו מעין המזלטי"ם, ביהודה ושומרון לא מפסיקים לבנות.   
 
אמש נערך בישוב נחליאל שבמטה בנימין בשומרון, טקס חנוכת בית-כנסת מקומי.
 
הנערים בישוב הצליחו במהירות שיא, בתוך 24 שעות, מכמה ברזלים ופחונים שעמדו פנויים במתחם השומם מחוץ לשער הישוב, להקים בית כנסת.
מעט לפני השעה 20:00 החלו להגיע לבית הכנסת עשרות מתושבי המקום, אל תפילת הערבית הראשונה במתחם החדש.
 
לאחר מכן הגיעו למקום רבני הישוב, אישי ציבור ורב קריית מוצקין הרב דוד מאיר דרוקמן, בטקס השתתפו בין השאר בכירים במועצת יש"ע וח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי. 
 
החורבה, צילום ויקיפדיהוכעת, לידיעות משמחות פחות: בעוד בית הכנסת "החורבה" הופך למבנה מפואר לנגד עיני הירושלמים, לקראת פתיחתו גובר המאבק על ייעודו. החילונים רוצים להפכו למרכז תיירותי, החרדים מזדעזעים מן המחשבה שלא ישמש ללימוד תורה. עצוב שבית כנסת עם עבר כה מפואר ניצב במחלוקת מיותרת כל כך. 
 
פטירתו של רב בית הכנסת הגדול בירושלים: בשעות הבוקר התמוטט רב בית הכנסת הגדול ורבה של שכונת רחביה הרב זלמן דרוק בביתו שבירושלים, צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו. לפני מספר שבועות נפל ספר התורה בבית הכנסת הגדול והרב דרוק פסק שעל כולם לצום או לפדות זאת בצדקה. ברוך דיין האמת
 
שרפה שפרצה בבית הכנסת בישוב טל-אל הצליחה לשתק את החיים הדתיים בישוב. התושבים מתפללים לבית כנסת חדש. ידיעה מורחבת על כך מופיעה בגליוןן החודש לצד תגובות של רב המקום ובקשתו לסיוע מן הציבור הרחב
 
ולידיעה המענינת של החודש: ראיתם כבר סופר סת"ם הנכנס לכלוב זכוכית בתוך בית כנסת, מתיישב במקום ואומר שהוא לא ייצא משם עד שיגמור לכתוב את ספר התורה לבית הכנסת הזה?
 
ר'  שי אברמוביץ, סופר סת"ם מהעיר נהריה, ישהה בבית הכנסת על הר המצדה במשך שנה שלמה, עד שישלים את המשימה, בעוד כחודש ניתן יהיה גם לצפות בעבודתו דרך רשת האינטרנט.
 
ר' שי אברמוביץ', החל ביום חמישי האחרון, נר שביעי של חנוכה, במבצע ראשון מסוגו: אברמוביץ' ישהה מידי יום, בכל מהלך השנה הקרובה מאחורי מחיצת זכוכית בבית הכנסת העתיק שעל בימת ההר בגן לאומי מצדה, ושם יכתוב ספר תורה מיוחד, שייתרם לבית הכנסת בסוף השנה. 

 
צילום בית הכנסת ה"חורבה": ויקיפדיה