לקראת הימים הנוראים

הימים הנוראים בפתח ובארגון "איילת השחר" נערכים במלא המרץ. הארגון שהתפרסם בעקבות המיזם הטלפוני "חברותא"  המאכלס בתוכו 16000 משתתפים בו משוחחים בטלפון זוגות המורכבים מדתי וחילוני – דתית וחילונית בענייני יהדות אחת לשבוע פועל יחד עם "איגוד בתי הכנסת" לקראת הימים הנוראים בעשרות יישובים וקיבוצים ברחבי הארץ כשהוא מקיים מניני תפילה באתרים רבים בהם לא נערך מנין יהודי מעולם.
הארגון שעוסק כאמור בתחומי יהדות שונים שם לו למטרה יחד עם "איגוד בתי הכנסת" להביא את אפשרות התפילה היהודית בימים הנוראים לשל יהודי שחפץ לשפוך שיח לפחות בימים הקדושים וחסרה לו היכולת הגיאוגרפית לכך
 
הרב רייך רכז הארגון מספר כי "לראשונה החל הדבר בקיבוץ משגב עם, לאחר פנייה שלהם ברגע האחרון להשלמת מניין. שנה לאחר מכן פנה לתנועה בחור חילוני בשם רועי מקיבוץ גבע, שרצה מאוד לקיים את תפילת יום הכיפורים בקיבוץ. "שנה לפני כן לא היה לו איפה להתפלל, אמרו לו ללכת לכפר יחזקאל הסמוך, דבר שבסופו של דבר גרם לכך שהוא פספס, לצערו הרב, את התפילה. הוא הבטיח לעצמו לחוות את יום כיפור בגבע. הוא פנה אלינו לאחר שקיבל מהקיבוץ את המועדון לשימוש כבית כנסת, וארגן לנו את בית הילדים כמקום לינה. הבאנו בחורי ישיבה ומנחה בכדי להנחות את התפילה, והצלחנו ליצור, בפעם הראשונה מאז שיבת ציון, תפילה בקיבוץ. הייתה היענות אדירה. ב"כל נדרי" לא היה מקום להיכנס. אנשים עמדו בחוץ כדי לשמוע. להערכתי נכחו שם למעלה ממאתיים איש". 
 
כיום מפעיל הארגון מאות בני ישיבות המתנדבים לשמש כחזנים במקומות העלומים הללו, ומספר הקיבוצים החדשים שהצטרפו למעגל התפילה עבר את מספר המאה. בארגון אילת השחר מבקשים להודיע כי כל קיבוץ, אתר, מושב, עיירה וכן הלאה המעונינים לקיים מנין תפילה בימים הנוראים יכול לפנות אל משרדי הארגון בטלפון 052-7651288 והמערכת תשתדל לסייע ככל שניתן. 

כמו כן דרושים מתנדבים להשלמת מניינים, בעלי תפילה וקריאה. נא לפנות לאתר יום כיפור