דבר העורך, ניסן תשעד

חודש ניסן נחשב, לפחות בעיני, לחודש השני בחשיבותו בהקשר של בתי הכנסת - לאחר חודש תשרי. הסיבה היא פתיחת תקופת האביב החלה בחודש ניסן, וריבוי האירועים המאפיינים את החודש כמו תענית בכורות, ושבעת ימי החג הכוללים את שביעי של פסח – זמן קריעת ים סוף. רק שלהבדיל מחודש תשרי לא קיימת תכונה משמעותית אצל הגבאים לקראת החג, או לקראת האביב. היועץ הארגוני שלנו, ר' אלון חאמי, סבור כנראה קצת אחרת, ובטורו הוא ממליץ על סדרה ארוכה של פעולות חיוניות לקראת החג והאביב. גם פעולות הנתפסות כטריוויאליות כמו ניקוי כנפיהם של המאווררים מאבק מצטבר, עשויות לשנות את איכות החיים בית הכנסת ולהפכו למקום נעים, נגיש, וידידותי.

בגליון זה מוצגת סקירה על בית הכנסת של יוצאי עדת לוב – בית הכנסת בושאייף. בית הכנסת הנמצא במושב זיתן מקיים שני ארועים מרכזיים במהלך השנה אליו מתאפסים עשרות אלפי חוגגים ואישי ציבור מפורסמים.

לראיון החודש התכבדנו לשוחח עם הרב ואיש המדע, פרופ' דניאל הרשקוביץ רב שכונה בחיפה, נשיא אוניברסיטת בר אילן, ושר המדע לשעבר. כמו כן מובאת סקירה אודות הגדה של פסח ייחודית וחדשה סביב אורחותיו של החפץ חיים.

האמנית שרה קונפורטי שבה לשמחתינו לכתוב בגליון והחודש על.. בגליון החודש העלינו רשימה חדשה ובה עצות ורעיונות ממומחים בתחום בתי הכנסת כמו יצרני ומשווקי מנורות לבתי כנסת, וארונות פלדה לספרי התורה. אגב, בשאלת מיגון ספרי התורה עוסקת הפינה ההלכתית הדנה בניקוב חור בארון הקודש על מנת להרכיב בדפנותיו מצלמה נסתרת לתיעוד גניבות.

החדשות, בלוגבאי, ושאר המדורים הקבועים מתפרסמים כסדרם.

חג אביב נעים

אליעזר היון. עורך.