השאלון, עם ח"כ מיקי זוהר

מיקי (מכלוף) זוהר חבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד. בעבר שימש כסגן ראש עיריית קריית גת.

 

מהו בית הכנסת בשבילך?

מקדש מעט, בית כנסת הוא גם קהילה. לפעמים משמש לאזכרות של משפחות, בסופו של דבר הוא מקום בו מתגבשים ומתקבצים יהודים שרוצים לפנות אל הקב"ה בקבוצה, ולהעביר את המסרים שלהם ואת הבקשות שלהם באופן ישיר.

בית הכנסת הוא גם המקום בו מונחים בו ספרי התורה שהופכים את המקום לעוד יותר קדוש.

 

בית הכנסת שעשה עליך רושם מיוחד

האמת היא שאני מאד מחובר לבית הכנסת שליד הבית שלי. הוא נקרא 'תפארת שלום'. אני מתפלל בו בכל יום שישי בערב, בית כנסת  ספרדי.

בית כנסת נוסף שמאד ריגש אותי היה זה שבאוקראינה בברדיטשב בסמוך לציון של רבי לוי יצחק. מדובר בבית כנסת יהודי מאד ישן ובאיזשהוא מקום הוא מאד נגע לליבי. כשאתה מסתובב ברחבי העולם ומגיע לבתי הכנסת זה גורם לך לזכור תמיד מאין באנו ולאן אנחנו הולכים ומהי המהות האמיתית. זה מחמם לי את הלב.

 

בית הכנסת של ילדותך

בית כנסת באזור מגורי, אליו הייתי הולך עם הדוד הדודים שלי יוסף ודוד זוהר. אבי נהרג בתאונת דרכים, ולכן הייתי מתלווה לדודי. זה היה בקרית גת ובית הכנסת היה ממוקם בבית ספר גרוס. זה היה בית כנסת מאולתר מצד אחד - היה בתוך בית ספר – אבל מצד שני מאד חם.

 

ניגון או זמירה מיוחדת בבית הכנסת

אני חושב שהחלק שהכי יפה זה ה'לכה דודי', ששרים בליל שבת. אבל מה שיפה ב'לכה דודי' הוא דווקא לא הניגון הקבוע אלא העובדה שבכל פעם יש מישהו שממציא ניגון.

בימים נוראים אני אוהב את תפילת 'עננו'. בכלל בימים נוראים, ביום כיפור, אני מפלל באורח קבע בציון של רבי שמעון בר יוחאי, שם אני גם צם ומתפלל, וכאשר אנחנו מגיעים לקטע של 'עננו בזכותיה דבר יוחאי', אנחנו חוזרים על הקטע הזה מספר פעמים מרוב התרגשות. הקדושה שמתקיימת באותו רגע והצעקות מאד חזקות של המתפללים גורמים לך להרגיש באותו רגע התרוממות רוחנית. אתה מרגיש שהתפילה שלך נשמעת.

 

מה היית רוצה לראות בבית הכנסת שעדיין לא קיים

אילו הייתי יכול הייתי מסה להקים איזשהוא מנגנון או תקנה שיובילו להפחתת הוויכוחים בבית הכנסת 'מי שולט', ולמי מגיע הכבוד וכו', זה מיותר.

 

שאלון קצר [תשובה במשפט]

ליד מי היית רוצה לשבת בבית הכנסת?

יש לי התלבטות בין שנים, או רבי שמעון בר יוחאי או רבי נחמן מברסלב. אני גם אוהב לבקר את רבי נחמן בראש השנה באומן.

 

ארק או הערינג?

לא שותה בכלל, מים בלבד

 

איזה עלון שבת לא תפספס?

לא קורא עלוני שבת

 

מי הגבאי האולטימטיבי בעיניך?

גבאי שמצליח לא לריב עם אף אחד.

 

סליחות ספרדי או אשכנזי?

ספרדי.