ללמוד וללמד

"מיליון חוזרים בתשובה" זעקה כותרת בידיעות אחרונות וקבעה את מה שידוע כבר: המגמה של חזרה למקורות היהדות ולשורשים צוברת תאוצה. חוקרי חברה רבים, כמו אנתרופולוגים מסוגים שונים ניסו לפענח את התופעה ואת פשרה, וסיבות רבות ומשונות צויינו כגורם המרכזי להתרחשות המפעימה.

בארגון "ללמוד וללמד" מצביעים על גורם מענין שלטעמם מהווה את אחד המאפיינים הקרדינליים של הגל העצום של השיבה אל המסורת- לימוד תורה.

לא מדובר בלימוד תורה שנוצר כחלק אורגני של "חזרה בתשובה" קלאסית, אלא כרצון כנה להכיר את התנ"ך לעומקו, את הפלפול התלמודי, את ההלכות המדוייקות. הלימוד המגיע ממהלך יזום של המתענינים יצר מערך עצום של שיעורי תורה בנושאים שונים בבתי הכנסת השונים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל.

הלימוד, שהחל כאמור, כהתענינות אינטלקטואלית טהורה, הופך בהדרגה לקרבה אמיתית אל המסורת לאינטגרציה עם הקהלה המקומית ולחזוק עצום בקרב ישראלים הרבים שרק הציצו לראות מהו מבנה של שיעור 'ונפגעו'.

בארגון הייחודי "ללמוד וללמד" מבקשים לעזור לגבאי ורבני בתי הכנסת ומפני כך הקימו מערך סיוע הכולל אברכים רבים שהתנדבו לפתוח את ליבם ואת רפרטואר היהדות הענקי שבקרבם ולהעבירו אל אזנים יהודיות צמאות.

"ללמוד וללמד" פונה אל אישי ציבור, אנשי מעש, או אל כל יהודי החפץ לתרום מכוחו ומרצו להקמת שיעורים ומציע לקשר ביניהם ובין אותם אברכים תלמידי חכמים שהתנדבו לתרום מזמנם הם. אנשי "ללמוד וללמד" מציעים כי החפצים בארגון שיעור ידאגו לתחבורה[מקומית] למוסר השיעור, והארגון מצידו יפנה לאותו 'מגיד שיעור' וירתום אותו למשימה חנם אין כסף.

אם השיעור כבר קיים "ללמוד וללמד" ישמח לפרסם ללא תמורה באתרו את השיעור ובכך לתרום לגדילתו ולפרסומו.

כתובתנו לפניות דרך האתר: www.LL144.co.il    או בטל: 03-6145000. בנוסף חשוב לציין כי הארגון מקיים הערך תיאום הכולל רבנים בערים שונות, כך שאי מי המכיר מישהו שחשקה נפשו ביהדות ומחפש ישיבה מתאימה, או רב ומורה דרך, מוזמן לפנות אל אותה כתובת.