סיקור החודש: תוכנת הגבאי

תוכנת הגבאי של יהלום מערכות מידע, היא אולי הדבר הקרוב ביותר לחיבור המרתק בין מסורת לטכנולוגיה, בין קודש לחול ובין המדע, והקידמה, למסורת העתיקה והמיוחדת. ואכן 'תוכנת הגבאי' משרתת את הגבאי בעידן המודרני והופכת את עבודתו- עבודת הקודש לקלה, מסודרת וחדוייקת יותר. 
 

תוכנת הגבאי נחשפה לציבור לפני כשבע שנים. היא התחילה את דרכה כתוכנה לניהול חשבונות של בית הכנסת ותכנון עליות לתורה, ובמהירות נעשתה למצרך חיוני בכל קהילה מאורגנת.
 

כעת שודרגה התוכנה ומלבד הגרפיקה שנותרה בעינה לצורך נוחות, פותחה ושוכללה למימדים חדשים וכעת היא מקיפה ספקטרום נרחב של שירותי קהילה ומידע אודות החברים בה.
 
בתוכנת הגבאי המשופרת מספר פונקציות אופרטיבות:
1]תכנון העליות לתורה: שופר והועשר.  לגבאי ניתנת כעת היכולת לבחור את העולה לתורה על פי תזכורות קונקרטיות המזכירות לו מדוע יש להעלות את העולה הספציפי הזה וכן הלאה. אגב, סדר העלייה לתורה סדור כך, שהתור מחולק דיכוטומית לכהנים, לוויים, ישראליים, ולסטטוסים נוספים כמו נשואים רווקים וכדומה.
 
2] ארועים מיוחדים: ימי זיכרון [יארצייט], וימי בר מצווה מאורגנים כמובן על פי ההקשר של שם החבר. התוכנה המשודרגת מאפשרת לציין ארועים נוספים תחת שם החבר כגון ימי הולדת מסיבות או כל ארוע ראוי לציון אחר.
 
3] ענינים טכניים- מקצועיים: הנהלת החשבונות של הקהילה כמו גם המסים, קרנות הגמ"ח, קופה מרכזית, נדבות, מאזנים, ומעקב תשלומי נדבות מחולקים על פי קטגוריות המתייחסות לכספים השייכים לרמת הכלל- הקהילה, ועניני תשלומים השייכים לרמת הפרט- החבר הפרטי.
 
4] כרטיסי חבר: הורחבו והועשרו במידע נוסף ומועיל. התוכנה העדכנית  מאפשרת לגבאי למצא פרטים על חברים העשויים לסייע לו בשעת הצורך, לעתים בשעת צורך חיונית. בעיות כמו "מי יודע לתקן נזילה"? או למי יש את ההכשרה לקרא בתורה ברגע נתון זה כאשר הקורא הקבוע נפל למשכב עשויות למצא את פתרונן בלחיצת כפתור.
 
5] מחולל דוחו"ת: הכלי אולי החשוב ביותר בתוכנה המשופרת. הגבאי יכול הפעיל את הפונקציה הגישה הזו ולהפיק דו"ח מדוייק על פי בקשתו, כשהוא מחליט על סוג הסינון, המיון, עמודות מסויימות, ואפילו את צבע ותכונת הנייר. 
 
6] רמת נוחות שימוש: התוכנה נוחה לשימוש לכל המסכים נילווים מסכי עזרה שהופכים את השימוש בתוכנה לחוויה קלה ומהנה.
 
לסיכום: תוכנת הגבאי המשופרת מומלצת עשירה ובעלת פונקציות רלוונטיות שונות. 
 
הציון שלנו: 9
ביקורת: שיפור בגרפיקה עשוי להפוך את התוכנה למושלמת
מחיר לחברי האיגוד: 1180 שקלים
ניתן לרכישה מהאתר: www.TheGabay.co.il
 
 
עדכון: במהלך שנת 2013 בוצע שכתוב מלא לתוכנה, והיא נכתבה מחדש כדי להתאים לסביבת העבודה של חלונות 7-8
המחיר לחברי האיגוד נשאר כפי שהיה