חזן שבאמצע התפילה אינו יכול להתפלל
כל אדם ששר חווה את ה"שבירה" הקולית , שרים שיר , עולים לאט לאט במנעד ולפתע , בלי אזהרה מוקדמת , הקול נשבר או הצליל משתנה לצליל חיוור וחלוש. המקום בו הצליל הופך מקול חזה לקול ראש נקרא "פאסאג'יו" – המקום שבו אנו חויים את שבירת הצליל.
פאסאג'יו היא המילה "מעבר" באיטלקית. מיתרי הקול ישאו אתכם למעלה עד לנקודה מסויימת , אז הם צריכים "להעביר הילוך" כדי להמשיך לקחת אתכם עוד למעלה. צלילי חזה – הוא אוסף הצלילים הנמוכים יותר שלכם , החלק הנמוך של המנעד שלכם. כמובן שהצלילים האלו ישתנו בין אדם לאדם.
אנו נולדים עם מערכת של מיתרי קול , למעשה שני קפלי עור , והמנעד שלנו נקבע ע":י מידותיהן של המיתרים.
צלייל ראש- הם החלק הגבוה של המנעד שלכם.
כל העניין הוא לגרום לכל שלכם להישמע אחיד ולחלק בכל מקום במנעד , כך שהמעברים בין צלילי הראש לחזה יהיו
כמעט בלתי נשמעים.
השיטה לפתרון בעיות "שבירה" היא לחבר את כל מרכיבי הקול.
שירו צליל נמוך במנעד שלכם , בקול שקט ורגוע. לאט לאט "החליקו" למעלה תוך שירת צלילים גבוהים יותר ויותר. שימרו על הפקת צליל קלה מרכה מאוד. כאשר אתם מרגישים שקולכם "נשבר" זה המקום של הפסאג'יו שלכם. זה המקום שזקוק לטיפול ועבודה בקולכם. חיזרו שוב לאיזור הפאסאג'יו , ושירו בקלילות "הא". נסו ליצור מעבר בין קול חזה לקול ראש חלק עד כמה שניתן. זה יקרה אך ורק אם תוודאו כי אתם שרים בקלילות. כדי לחזק את האיזור הזה , השתמשו בו כאשר אתם מבצעים תרגילי חימום. היו זהירים! לחץ בהפקת הצלילים באיזור זה עלול לגרום נזק לקולכם. ככל שאתם מחזקים את קולכם , אתם יכולים להוסיף עוד ועוד צלילים לחימום שלכם ולמנעד שלכם.
כאן זהו הלינק למאמר באתר הרינה והתפילה. היו לכך תגובות והצעות :
http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1759283