מה קורה בבית הכנסת מוסאיוף?

האם מס הכנסה פושטים על בית הכנסת מוסיוף ומבצעים בדיקות הנוגעים להתנהלותו הכלכלית? תלוי את מי שואלים.

באתר 'כיכר השבת' פורסם בתאריך ה-26 לפברואר כי אנשי מס הכנסה מבצעים בדיקה הנוגעת לבית הכנסת מוסיוף בשכונת הבוכרים בירושלים.

על פי הדיווח באתר, לאחרונה פרצה ככל הנראה מחלוקת בין אחד מגבאי בית הכנסת לעסקן ידוע בשכונה, עד כדי כך שבהנהלה מאשימים את העסקן המוכר שפנה למס הכנסה ו"הלשין" על פעולות לא חוקיות שנעשות לכאורה במקום.

אותו עסקן ידוע, שהחזיק בתפקיד בבית הכנסת, הפסיק להגיע בשבועות האחרונים, ויש הטוענים כי הוא פוטר מתפקידו.

גבאי בית הכנסת אברהם כהן רמז בשיחה עם "כיכר השבת" שאכן מדובר בהלשנה: "זה לשון הרע של אדם מסוים, אנחנו מסודרים והכל בסדר". כששאלנו האם מדובר באותו עסקן ידוע, הוא הגיב: "אני לא אומר כן או לא. אתה צריך להגיע למסקנה שלך".

 

עורך הדין ל'מעט': שוקל תביעת דיבה נגד 'כיכר'

אלא שבשיחה שערך 'מעט בית מקדש' עם עורך הדין המייצג את בית הכנסת, רמי פנירי עולה תמונה אחרת.

פנירי לא רק מכחיש את הדיווח אלא אומר כי הוא שוקל להגיש תביעת דיבה ולשון הרע כנגד האתר, שכן 'כל מה שפורסם שם לא נכון ולא מדוייק', הפרטים לדבריו לא נבדקו קודם פרסומם.

עורך  הדין מדגיש כי לא היתה כל פשיטה על בית הכנסת מוסיוף, וברשות המיסים מכחישים מכל וכל את הפרסום כאילו היתה הלשנה מצד גורם שלישי על מוסד בית הכנסת.

 

על מה מדובר בכל זאת?

עורך הדין מספר כי אדם בשם ג. [שמו המלא שמור במערכת], הגיש תביעה לבית הדין לעבודה כנגד בית הכנסת בטענה כי היה צריך לקבל סכומי כסף בגין עבודתו במכירת עליות לתורה. לדבריו יש יחסי 'עובד מעביד' בינו לבין בית הכנסת, טענה אותה דוחה עוה"ד מכל וכל, שכן 'לא כל מי שמוכר עליות הופך להיות עובד של בית הכנסת'.

מול טענותיו הוגש כתב הגנה, והאיש מציין עורך הדין, ניסה 'לרקוד על שתי החתונות' גם לדין תורה, וכשניסו להידבר אתו הלך לבית הדין לעבודה, "זהו דבר חמור מעין כמותו כאשר אדם דתי הולך מצד אחד לדין תורה ואז הולך לערכאות", אומר פנירי .

"מדובר באדם שעל פי הפרסומים בתקשורת נחקר על מכירת קברים", וביחס לטענותיו כי לא נערך תיאום מס מצד בית הכנסת מציין עורך הדין שוב: "אין לביה"כ כלל יחסי עבודה אתו, וגם לטענותיו החובה לערוך תיאום מס לא מוטלת על מוסיוף".

הכספים שהוא קיבל, קובע פנירי, היו רק במסגרת מילגה על לימוד תורה, לא כשכר עבור עבודה.

"נגד האיש הוגשה תלונה שהוא גונב חשמל, משתלט על בתים באזור פורת יוסף, מדובר באדם רב מעללים", אומר עורך הדין.

 

מה יש לך לומר לאתר 'כיכר השבת'?

"אין לי ספק שהכתבה נכתבה בצורה הזו על מנת לפגוע בבית הכנסת ובעומדים בראשו. הכתבה והמשתמע ממנה עשויים להיות עילה לתביעת דיבה.

 

פנית אליהם?

"בוודאי, ביקשתי שישנו את הדברים אך הם הוסיפו הבהרה ולא תיקנו את כל מה שביקשתי, הכותרת הבעייתית - סערה בבית הכנסת "מוסיוף": מי הלשין למס הכנסה? – נשארה, והדבר מציג תמונה שאינה נכונה כאמור".

 

'מעט בית מקדש' פנה לאתר 'כיכר השבת' לשם קבלת תגובה, אולם זו לא התקבלה, לכשתתקבל – תפורסם.

בית הכנסת מוסאיוף, בנוי בשכונת בוכארים. הוא מהווה גם 'שטיבלעך', ובו מתקיימים מניינים רבים.בבית הכנסת עוברים מידי יום כשלשת אלפי אנשים. כמאה מניינים. במקום נערכים מידי יום עשרות שיעורי תורה, מידי יום ומידי שבת. בשנים האחרונות מועברים השיעורים באמצעות לווין ואינטרנט ורדיו לעשרות אלפי אנשים ברחבי העולם. בין מוסרי השיעורים נמצאים הרב בן ציון מוצפי, הרב שכטר, הרב שלום הרוש, הרב אשכנזי, הרב מזוז, ועוד.

 

בגליון 'מעט בית מקדש' פורסמה סקירה רחבה אודות בית הכנסת.