החודש שהיה בבתי הכנסת

כמידי חודש מוגשים לכם הידיעות והחדשות שארעו עם בתי הכנסת השונים בארץ ובעולם. רגעים שמחים יותר ושמחים פחות, וגם הצעות לסיורים, סיקור ארועים, ועוד. הרשימה פתוחה ודינמית וכל המעוניין מוזמן להוסיף, להגיב, או להעיר.

מטבע הדברים, יעסוק המדור החודש בטבח הנורא שארע בבית הכנסת, לצד ידיעות נוספות.

ארבעה בני אדם נרצחו בטבח במתחם בתי כנסת בירושלים

טבח בישיבה בירושלים. ארבעה בני אדם נהרגו בפיגוע ירי שאירע הבוקר (שלישי) בשכונת הר נוף שבירושלים, במתחם בית כנסת ברחוב שמעון אגסי בירושלים.

האירוע החל בשעה 7:01 בבוקר ונמשך שבע דקות, כאשר שני מחבלים שהגיעו ברכב מסוג אוקטביה נכנסו למקום והחלו לתקוף באמצעות ירי, גרזנים וסכינים את המתפללים במקום, שמספרם היה גדול במיוחד באותו זמן. שני שוטרי תנועה הגיעו לאזור בתוך דקות ספורות, והמחבלים ששמעו את ההתרחשות בחוץ יצאו החוצה, ירו לעבר כוחות הביטחון, ונורו ונפצעו, אחד מהם אנוש. כוח משטרה נוסף הגיע למקום וחיסל את שני המחבלים. המשטרה קיבלה אינדיקציה כי מחבל נוסף שהיה מעורב בפיגוע נמלט, אבל מאוחר יותר, נשללה אפשרות זו.

דובר המשטרה: "שוקלים לאבטח בתי כנסת"

אינתיפאדה בירושלים. הטבח בבית הכנסת: בעקבות הטבח האכזרי שהתרחש הבוקר (שלישי) בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, שוקלת המשטרה להציב מאבטחים בבתי הכנסת וזאת כחלק מפעולות מנע של אותם פיגועים. כך מגלה, דובר המשטרה לענייני דתיים, שבתי גרבציק, בשיחה עם "כיכר השבת".

 

"זו אופציה שנבחנת", אמר במענה לשאלתנו. "אנחנו לא שוללים את הדבר הזה". לדבריו, הסיטואציה שבה מאבטחים ניצבים בפתח דלתות בתי הכנסת "הייתה בעבר וייתכן שהחשיבה הזו נכונה".

בשל הפיגוע בירושלים: תוגברה האבטחה בבתי הכנסת בניו יורק

בעקבות הפיגוע בירושלים, שבו נרצחו ארבעה יהודים, בהם שלושה בעלי אזרחות אמריקנית, החליטה היום (שלישי) עיריית ניו יורק לתגבר את האבטחה סביב בתי כנסת ומוסדות נוספים בעיר. "אני מזועזע ושבור לב", אמר ראש העיר ביל דה בלאזיו. "ניו יורק עומדת לצדה של ישראל בתקופה כזאת קשה ואנו מקווים ומתפללים לשלום ולעתיד בטוח לכל תושביה".

דה בלאזיו ומפקד משטרת ניו יורק ביל ברטון מסרו כי הם החליטו להגביר את נוכחות המשטרה באתרים אחרים בעיר. "ה-NYPDעוקבת מקרוב אחרי ההתפתחויות האחרונות בירושלים ועובדת יחד עם ה-FBIכדי לפקח על ההתפתחויות הנוספות", הצהיר ברטון. עם זאת, הוא הבהיר כי כרגע אין בידיהם מידע על איום ממשי שנשקף לאתרים יהודיים בעיר.

ח"כ אשר: להציב אבטחה בבתי הכנסת בירושלים

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר בוועדת הפנים בעקבות הפיגוע כי "יש לאבטח את בתי הכנסת ומוסדות הדת בעיר עד שירגע המצב הביטחוני".

פצועי הפיגוע: "כל בית כנסת נמצא בסיכון"

ד"ר יצחק השינג, שהיה בין מתפללי בית הכנסת, הובהל לבית החולים שערי צדק בו הוא עובד. "שמענו ירי וירדנו על הרצפה. זרקתי על אחד מהם שולחן והצלחתי להמלט".

הרב לאו: אין צורך במאבטח בכל בית כנסת

צריך מאבטח או לא צריך? דיון פומבי בשאלה זו התעורר על רקע הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, בו נרצחו ארבעה מתפללים. הבוקר (ג'), בעקבות הפיגוע, הובאו דברים של הרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף שאמר שאסור להתפלל בבית כנסת ללא מאבטח.

הרב דוד לאו, הרב הראשי האשכנזי, הגיב לדברים בגלי צה"ל ואמר כי אין בכך צורך. "אסור שהמחזה שקיים בחוץ לארץ בו יש מאבטח בכל בית כנסת, יתרחש כאן בארצנו", אמר הרב לאו. "בכל רחבי הארץ יש בתי כנסת בהם ישנם חיים יהודים שוקקים של תורה, תפילה וחסד כל היום, ואסור שייפסקו בגלל כמה מחבלים צמאי דם".

הגר"י יוסף: "להציב מאבטחים בבתי הכנסת"

הראש״ל הרב הראשי הרב יצחק יוסף נשא דברים הבוקר בבית הכנסת בו התפלל, ובהם הזהיר להציב מאבטח בכניסה לכל בית כנסת, כדי למנוע שפיכות דמים וסכנה.

הגר"י יוסף: "הטבח הבוקר מזעזע, על בתי הכנסת לפעול להצבת שמירה כמו כל מקום ציבורי אחר, ומצד ונשמרתם מאוד לנפשותיכם יש להעדיף להתפלל בבתי כנסת עם שמירה״.

שיקגו: תכנן לירות במתפללים והשחית את רכוש בית הכנסת

חודש אחרי שמתפללי בית הכנסת 'עץ חיים' בשיקגו שבארה"ב, נחרדו לגלות כי המקום חולל בידי אלמוני על רקע אנטישמי, נחשף כעת כי בכוונתו היה לפצע פיגוע ירי נגד המתפללים.

לפני כחודש הגיעו המתפללים אל בית הכנסת וגילו לתדהמתם כי כמה מהחלונות נופצו. המתפללים הזמינו את כוחות המשטרה שהגיעו למקום והחלו לתחקר את העוברים והשבים.

מאמצי החקירה נשאו פרי והחשוד במעשה, המתגורר בעיר שיקגו, נעצר והודה במעשיו.

בקבוק תבערה הושלך לעבר בית הכנסת בשפרעם

הלילה הושלך בקבוק תבערה לעבר בית הכנסת העתיק בשפרעם. מהמשטרה נמסר כי לא היו נפגעים, אך נגרם נזק קל. משטרת שפרעם פתחה בחקירה.

תושב שפרעם שנמצא בזירת האירוע אמר בשיחה ל"הארץ" כי הבקבוק התפוצץ מחוץ לבית הכנסת ולא נגרם נזק למקום. בעיריית שפרעם גינו את האירוע וציינו כי לפני מספר חודשים העירייה בשיתוף צעירים מהיישוב יזמו שיפוץ מקיף לבית הכנסת בתגובה לאירועי הצתה ופגיעה במסגדים.

העירייה הפקיעה שטח של בית כנסת, המתפללים זועמים

עיריית יהוד הפקיעה שטח של בית הכנסת 'בית מאיר' לטובת הרחבת כביש, התושבים דורשים לעצור את המיזם מכיוון שלטענתם מדובר בפגיעה משמעותית בזכויותיהם.

בית הכנסת, הקיים כבר חמישים שנה, מושך אליו קהל רב ומדי שבת מגיעים אליו כמאה ושמונים מתפללים. לפני כשנתיים החלה בניית פרויקט מגורים בשם 'הרובע האיטלקי ביהוד', ובין בית הכנסת לפרויקט החדש מפריד כביש צר בן נתיב אחד בלבד. לאחרונה, החליטה עיריית יהוד על להפקיע שטח פרטי של בית הכנסת לטובת הרחבת הכביש, והמתפללים קובלים על כך שהיא לא דרשה את ההפקעה הזו מיזם הנדל"ן שקיבל את השטח וגרם בפועל לצמצום הכביש.