הגנה בפני פריצות

זהירות גנבים: גניבות ספרי תורה וכלי קודש יקרים עלולים לפגוע גם בבית הכנסת שלך. חברת J.SH תעשיות בטיחות בטור מגונן במיוחד.
 
לתשומת לב הגבאי הזהיר.
 
לא אחת נשמעו בחדשות הכותרות הבאות: 
  • "פרץ לבית הכנסת, גנב את ספרי התורה ונלכד" 
  • "ארה"ב: שלושה ספרי תורה נגנבו מבית הכנסת.. שווי ספרי התורה נאמד בסך של 150 אלף דולר"
  • "צפת: 6 ספרי תורה נגנבו מבית כנסת ‘צמח צדק’"
  • "נעצר החשוד בגניבת ספרי התורה"
הסיפורים האלו הם לא רק מבזק, הם לא רק סיפור תקשורתי שמהדהד באוזניינו הם מכה קשה. אפשר אף להגדירם כמעשי תועבה, מעשים שהלב היהודי מתפורר למולם, מעשים שאמצעי מיגון סטנדרטים כגון כספות וארונות קודש יסכלו וימנעו את ביצועם.
 
הגנה בפני פריצות
כאשר בית הכנסת סגור, ואיש אינו נמצא במקום, ארונות הקודש והכספות משמשות על מנת לשמור על תשמישי הקדושה.
 
קיימים בתי כנסת רבים אשר רוב שעות היום איש אינו נמצא ואינו יודע מה בדיוק קורה, ועל כן אין להתעלם מכך שישנם אנשים אשר מודעים למצב ומנצלים זאת על מנת לגנוב ספרי תורה.
 
ברגע שמתוקנות כספות וארונות קודש חזן בית הכנסת מקבל שליטה טובה יותר על הנעשה, ובכך מונע ונדליזם, פריצות וגניבות.
 
קיימות 4 שיטות פריצה נפוצות: 
א. עקירת הכספת 
ב. קידוח באזור הבריחים, המנגנון והמנעול. 
ג. שימוש בפטיש ודחיפת הדלת לתוך הכספת. 
ד. החדרת לום בין משקוף הכספת לדלת הכספת ועקירת הדלת. 
 
כדי למנוע פריצת כספות מומלץ לדרוש : 
• חובה לעגן את הכספת ב-4 עוגני פלדה (ג'אמבו) לקיר בטון או ממ"ד עם מינימום עובי של 20 ס"מ. 
• חובה לוודא שאזור הבריחים, המנגנון והמנעול מוגן בפלדה קשה שמרותכת בזוית העולה על 30 מעלות, וזאת על מנת למנוע אפשרות לקידוח באזור זה. 
• המשקוף הפנימי המשמש גם למעצור הדלת וגם לנעילה עצמה חייב להיות בצורת U כאשר צלע אחת תחדור לגוף הכספת וצלע שנייה תהיה מרותכת לגוף הכספת. חיבור לצלע אחת אינו מומלץ. 
• דלת הכספת תהיה שקועה בתוך הכספת, ולא תהיה במישור אחד עם המשקוף על מנת שזווית החדרת הלום או המברג לא תאפשר לחץ בכיוון פתיחת הדלת. 
• מבנה הכספת: גוף הכספת יהיה מינימום עובי 5 מ"מ פלדה. דלת הכספת תהיה בעובי של 10 מ"מ פלדה לפחות. מנגנון הכספת יהיה מחובר לדלת בריתוך מאסיבי ויהיה בעל מובילים כפולים לבריחים. 
• מנגנונים שמחוברים ע"י ברגים לא מומלצים. 
• הנעילה צריכה להתבצע ל-4 צידי הכספת. 
 
חברת J.SH תעשיות בטיחות בע"מ, הינה חלוצה בתחום הכספות ברמה הטכנולוגיות של המוצר וברמת השרות ללקוחות. החברה הינה יצרנית הכספות האלקטרוניות הגדולה בישראל. המתמחה מזה 30 שנה בפיתוח, ייצור ושווק כספות. 
 
סדרת ארונות קודש 
סדרת הארונות קודש מבית J.SH ידועה בזכות גמישות הייצור שלה והתאמתה לדרישות הלקוח, חברות הביטוח ומערכת אכיפת החוק costume made (ארון פלדה, כספת משוריינת, ארון חסין אש וכו')
 
סדרת ארונות הקודש הן בעלות דפנות מפלדה מחוזקות. הסדרה כוללת דלת שקועה למניעת עקירת הדלת וצירי פלדה כבדים. בנוסף, ניתן לקבל את הסדרה עם חומר מבודד אש להגנה על ספרי הקודש מאש וונדליזם. 
 
סדרת הארונות / כספות יכולה להגיע בפתיחה של דלתות כנף או בפתיחה של דלתות הזזה, ניתן לבחור צבע לפי דרישה והארונות יותאמו לספרי תורה אשכנזי או ספרדי. הסדרה עוצבה ופותחה על מנת להתמזג עם יתר ריהוט בית הכנסת.
 
בנוסף, הסדרה מכילה אפשרות של תאי כספות אשר מיוצרות בטכנולוגיות ייצור דומות לסדרת כספות אישיות (תא – לוקר) בבנקים, ניתן להזמין תאי לוקרים עם נעילה אישית (תאי תפילין), את התאים ניתן להשכיר למתפללים ובכך להפיק יתרון נוסף מלבד הגנה. 
 
מערכת הנעילה ממוגנת בפלדת קשיחה ומופעלת על ידי ידית פתיחה ייחודית, בעלת מנגנון ייחודי הקורס בעת הפעלת כוח יתר על המערכת, המערכת ננצרת באמצעות מנעול מפתח תקן UL (תלוי בדגם) ואו מנעול צירופים S&G תקן (UL) MLOCK (תקן VDS/UL) מותאם לשבת.
ניתן לשפץ ארונות קודש קיימים והתאמתם לדרישות הלקוח, חברות הביטוח והמשטרה costume made (ארון פלדה ,כספת משוריינת ,ארון חסין אש וכו ) השיפוץ כולל : חידוש צבע הדלת, חידוש ובדיקת מערכת נעילה, במת רגליים, מדרגה פנימית להבהרת שורה שנייה של ספרי קודש ותאי תפילין.
 
בעת בחירת כספת יש לתת משקל למכלול רחב של מאפיינים. גודל הכספת, רמת האבטחה, מחיר ועוד. אם אתם מעוניינים לרכוש כספת ולא יודעים איזו כדאי לכם לבחור בקרו באתר J-SH כספות ונשמח לעזור לכם
 
הטבה בלעדית תינתן לקוראי הכתבה בהזמנת כספת/ארון ביטחון בשווי 10% הנחה