הכירו את 'קהילות' המכשיר החדש לגביית תרומות בביה"כ שלכם

כשיוסי קלצקין, יזם חרדי צעיר, הגיע לבית הכנסת של קרוב משפחתו וכובד בעלייה לתורה, הוא לא הפסיק לחשוב: כיצד אשלם את נדבתי? כסף מזומן לא היה עליו, והוא חשש כי ישכח לשלם את הסכום הלא גדול שננדב.

המחשבה שלא חדלה מלהציק לו הולידה את אחד הפתרונות המעניינים לבתי הכנסת, במאה העשרים ואחת: מכשיר לתשלום באמצעות כרטיס אשראי המוצב בפתח בית הכנסת בשם – קהילות.

"הרבה בתי כנסת לא משתמשים בכרטיס אשראי, אלא רק במזומן ושיקים", אומר קלצקין ל'מעט בית מקדש', אם מגיע אורח הגבאים נאלצים לרדוף אחריו או לוותר על תשלום הנדבה. כעת יכול האדם בעצמו לתרום, או שהגבאי מתקשר ורק מבקש את מספר כרטיס האשראי".

לדבריו של יוזם הרעיון מדובר במכשיר יפה, ומעוצב המתאים לאווירה הכללית של בית הכנסת, וכך יכול כל אחד לגשת אל המכשיר בסיום התפילה ובאמצעות פעולה פשוטה לתרום את הסכום אותו נידב.

אלו תשלומים ניתן לשלם במכשיר?

"למעשה המכשיר כולל את כל הסוגי התשלומים. לא רק נדבות של עלייה לתורה, או כיבודים אחרים, אלא גם דמי חבר, צדקה או כל תשלום אחר השייך לקהילה.

יתירה מזו, המכשיר עשוי לכלול גם תשלומים לקופות צדקות מפורסמות כמו 'קופת העיר' בני ברק, או 'וועד הרבנים' בירושלים.

אחד היתרונות המעניינים שבמכשיר החדש היא העובדה כי כלל המכשירים שבבתי הכנסת מחוברים זה לזה ברשת אלחוטית ארצית. כל קופה כוללת את כל קופות בתי הכנסת המחוברים למכשיר, כך, אורח שעלה לתורה לצורך העניין בעיר צפת בבית כנסת שמחזיק מכשיר מן הסוג הזה, יכול לגשת בניחותא למחרת לבית הכנסת שבשכונת גאולה בירושלים שמחזיק מכשיר זהה ולתרום את תרומתו לבית הכנסת שבצפת.

האם התחלתם כבר  בשיווק המכשירים החדשים?

המכשירים  יצאו אל השוק לפני כשבועיים.

בינתיים בית הכנסת איצקוביץ, השטיבלאך הגדול במדינה רכש מאתנו 16 מכשירים – שיענו על צרכיהם של אלפי היהודים המגיעים למקום מידי יום. גם בתי כנסת באלעד ובמקומות נוספים כבר מחזיקים את המכשיר. אנו צופים שבתוך זמן קצר רוב בתי הכנסת ירכשו מכשיר פשוט וכל כך חכם מן הסוג הזה שיהפוך את עבודת גביית הכספים לקלה ביותר.

אבטחת מספר האשראי של המכשיר עומדת בתקני ה- PCI

להזמנות ניתן לחייג לחברת 'קשר', מספר הטלפון: 0548484080