{"מעט בית מקדש"

 

גבאים, פרנסים, מתפללים ומבקרים יקרים.
בסייעתא דשמיא, ובסיוע מיטב הכותבים ואנשי המקצוע, אנו מתכבדים להציג בפניכם את מגזין בתי הכנסת הראשון- "מעט בית מקדש". המגזין שיצא כ'ניוזלטר' אחת לחודש בתאריך קבוע יעסוק בנושאים הסובבים את חיי הקהילה ובית הנסת, מן ההיבט המקצועי, הארגוני, ויכלול בתוכו גם כתבות צבע, בלוגים, טורים אישיים קבועים, ביקורות, ושאלות ותשובות. 

בית הכנסת הוא העוגן המרכזי סביבו מתקיימים חיי הקהילה, הדת, וחיי התרבות של האדם המאמין בעידן פוסט חורבן בית המקדש. במדינת ישראל של היום, קיימים למעלה מחמשה עשר אלף בתי כנסת [15000], מתוכם, לצערנו, פעילים כשמונת אלפים בלבד. שבעת אלפים בתי כנסת, שחלקם הגדול אגב, נמצאים במרכז אינם פעילים באורח אקטיבי. יחד עם זאת שמונת אלפים בתי מקדש מעט הם מספר עצום, ולגבאים, למתפללים, למבקרים, ולאנשים המחפשים מידע ומגלים ענין בבתי כנסת נועד מגזין זה.

אנו מאמינים כי הירחון החדש, יחד עם האתר המושקע שלנו "איגוד בתי הכנסת" יקדמו את הנושא החשוב והמרתק הזה, יעוררו עניין ויעשו אבן שואבת לכל מי שנושא זה קרוב ללבו.

אתם, קוראים יקרים, מוזמנים להשתתף, לתרום מנסיונכם, מתחום עיסוקיכם, וממומחיותכם, ולכתוב להגיב וליטול חלק פעיל באתר, בפורום הדינמי שלנו, וכמובן במגזין החודשי.

במגזין הראשון, בחרנו לפתוח בסקירת מצב בתי הכנסת ברחבי העולם בעקבות המלחמה האחרונה וריבוי האנטישמיות, להציג את תיאורו של בנימין יונתן על הקמת בית הכנסת שלהם בחודש האחרון, ולהביא סריקה היסטורית קצרה על המוסד 'בית הכנסת'. בנוסף אפשר למצא כתבות מקצועיות שנכתבו על ידי המשפטן י. מצרי, והשמאי אריק לב. לבסוף,  אציין את הבלוגים שיעשו אי|ה לקבועים: 'ארי בדרכים' "שו"ת אדם" ועוד.

בברכה
אליעזר היון 
עורך המגזין "מעט בית מקדש"