הקונצרט לזכרו של החזן יוסף היון שנפטר בפתאומיות

הרב יוסף היון, בסך הכל נכנס לטבול באגם דיטאנבאך שבמדינת באדן שבגרמניה. הוא לא ידע, כי מהטבילה השגרתית הזו, הוא לא יצא בחיים.

אדם שהתלווה אליו הבחין כי היון אינו יוצא מהמים והזעיק את כוחות ההצלה. לאחר חיפושים ממושכים הצליחו צוללנים למשות את גופתו מן הנהר. הוא פונה תוך מאמצי החייאה לבית חולים סמוך, אך מאמצי ההחייאה לא צלחו – והם נאלצו לקבוע את מותו.

הרב יוסף היון [52] היה חזנה הראשי של קהילה פרייבורג שבגרמניה, והלוויתו התקיימה בעיר שטרסבורג שבצרפת שם הובא למנוחות בבית הקברות היהודי קרונאנבורג שבעיר.

בשבוע שעבר, שמונה חדשים לאחר הליכתו של החזן האהוב, התאספו בני המשפחה והפיקו קונצרט חזנות בבית הכנסת בו נהג להתפלל.

המשתתפים: ארבעת אחיו הגדולים, הרב אליהו היון, רבה הראשי של העיר מילוז בצרפת, אהרן היון חזן בית הכנסת הגדול בפריס, אלקון היון חזנה של העיר מץ, משה היון חזן בית הכנסת בגרמניה, ואלקנה היון, אחיינו של הנפטר, חזן בית הכנסת בפרייבורג וממלא מקום הדוד.

הארוע הונחה על ידי נשיאת הקהילה הגברת כץ, שנאמה בגרמנית ובצרפתית לטובת בני המשפחה  מצרפת והקהילה המקומית בגרמניה, והאחים שרו לבד וביחד קטעי סולו מן התפילה לזכרו של אחיהם הקטן.

החזן אלקון היון ציין כי באופן מצמרר מתקיים הארוע בפרשיות וישב-מקץ, הפרשיות בהם איבדו השבטים את אחיהם הקטן – יוסף. הרב אליהו היון הזכיר את ימי החנוכה, את המנורה ואת האור הזורח לנצח והביע תפילה כי כוחות רוחניים אלו ילוו את משפחתו של יוסף ואת חמשת ילדיו הקטנים.

רגע עצוב נרשם בקהל, כאשר נשיאת הקהילה השמיעה קטע שירה 'ידיד נפש' של החזן יוסף ז"ל. המנגינה העתיקה וקולו הצלול של האיש הצעיר גרמו לדמעות רבות בקהל, ואמו הקשישה כמו גם ילדיו מררו בבכי.

פשוט צדיק

לרב היון חמשה ילדים, ולפני שנים ספורות נפטרה עליו אשתו בפתאומיות.

אחיו אהרן , חזן בית הכנסת הגדול בפריס – סיפר כי "כאשר הוא היה נער כבן 14 הוא נפל והיה בין החיים למוות, הוא נחלץ מהפציעה, וכעת הוא נפטר בפתאומיות. היו לו מידות נאצלות ויראת שמים עצומה. לא מכבר פגשתי אותו כשהוא קונה 600 ק"ג של אוכל כשר. לשאלתי ענה, כי הוא רכוש את כל המזון הזה מכיסו הפרטי לטובת קהילתו שתוכל לאכול רק כשר".

אחיינו, אליעזר היון, מספר על אישיות מיוחדת של אדם שמח, טוב לב וירא שמים. "הכרתי אותו בשנות ילדותי, כאשר למד כאן בישיבה. לאחר נישואיו, נסע לחוץ לארץ שם שימש כרב, מורה, וחזן".

 

המון רב נכח בלוויה בראשות כל רבני העיר ובראשם האב"ד הרב שלזינגר, והאב"ד הרב מיכאל שמרלא. אב בית הדין, הרב שמרלא, הינו אחיינו של הנפטר ואף למד עמו חברותא. בהספדו הסביר כי על אף שאסור להספיד בחודש ניסן מבקש הוא רק לספר על מידותיו הנאצלות של הנפטר, על יראת השמים שלו, ועל היותו תלמיד חכם.

 

 

hyun1 hyun2 hyun3 hyun4 hyun5 hyun6
 

קונצרט היון from חרדים 10 on Vimeo.