חדשות בתי הכנסת

כמידי חודש מוגשים לכם הידיעות והחדשות שארעו עם בתי הכנסת השונים בארץ ובעולם. רגעים שמחים יותר ושמחים פחות, וגם הצעות לסיורים, סיקור ארועים, ועוד. הרשימה פתוחה ודינמית וכל המעוניין מוזמן להוסיף, להגיב, או להעיר.

 

צעיר בן 28 נדקר למוות סמוך למתחם בית כנסת בקריית מלאכי

צעיר בן 28 נדקר למוות סמוך למתחם בית כנסת שחלקו משמש כמקום אירוח לנזקקים, ברחוב מנחם בגין בקריית מלאכי. כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה העניקו לו טיפול רפואי, אולם מצבו הידרדר ולאחר פעולות החייאה לא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

אהרון זנו, מתנדב באיחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בצעיר ללא דופק וללא נשימה שסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות בניסיון להציל את חייו אך למרבה הצער עקב אופי הפציעה הקשה ממנה סבל נאלצו לקבוע את מותו בזירה".חוקרי המשטרה ומעבדת הזיהוי הפלילי הגיעו לזירה והחלו לאסוף ממצאים לחקירת נסיבות האירוע.

 

סמים אותרו במחסן של בית כנסת בהרצליה

צעיר מהרצליה נעצר לאחר שבמחסן של בית הכנסת ליד ביתו נמצאו שבע פלטות של חשיש. המפתח מהמחסן, בו נמצאו גם בגדים שלו, נמצאו בביתו של הצעיר שמכחיש את המיוחס לו.

תושב הרצליה, כבן 19, נעצר לפני ימים אחדים בחשד להחזקת סמים במחסן של בית הכנסת בעיר וכן בחשד לסחר בסמים. בעקבות מידע מודיעיני, ביצעו שוטרי תחנת גלילות חיפוש בביתו של החשוד, כשבמהלכו אותר במגירה בחדר השינה של הצעיר מפתח אשר פותח את המחסן השייך לבית כנסת שליד ביתו. לאחר החיפוש בבית, המשיכו הבלשים – בסיוע כלב משטרתי - לכיוון המחסן, ובמהלך חיפוש שערכו שם איתרו שבע פלטות של חשיש במשקל כולל של 700 גרם וכן פרטי לבוש השייכים לחשוד. עוד נמצאו במחסן בגדים החשודים כמזויפים.

 

לראשונה בקוסובו: בית כנסת ייבנה במדינה המוסלמית

בשעה שמוסלמים קיצונים תוקפים בתי כנסת ברחבי אירופה המערבית, קוסובו - המדינה הצעירה ביותר באירופה, שרוב אזרחיה מוסלמים - נערכת להקים בית כנסת ראשון על אדמתה.מועצת עיריית פרישטינה, בירת קוסובו, אימצה בישיבתה האחרונה תוכנית לבניית בית כנסת במתחם קריית הממשלה בלב העיר - לא הרחק מהמקום שבו עמד בית הכנסת הישן, שנהרס על ידי המשטר הקומוניסטי היוגוסלבי לאחר מלחמת העולם השנייה.

פרוייקט הקמת בית הכנסת החדש, שיזם ארגון ״בית ישראל קוסובו״, זכה לתמיכת רוב מוחלט של חברי המועצה העירונית. רק שניים מחברי המועצה, הקרובים למפלגות אסלאמיסטיות, נמנעו בהצבעה על המיזם.

 

"קהילה יהודית בחו"ל צריכה בית כנסת פעיל כדי לשרוד"

בנה הבכור של אילת מאמו-שי הוא עדיין לא בן 14, אבל כבר הספיק לבקר ב-55 מדינות. איך? ככה זה כשאמא שלך היא מטיילת נלהבת שגם חוקרת קהילות יהודיות ברחבי העולם במסגרת הדוקטורט שלה.

 ההתעניינות  של אילת מאמו-שי בתחום ניצתה לפני כעשור, כשעברה עם משפחתה לגור בגיברלטר. "בעלי קיבל הצעת עבודה , וכך עברנו לגור פה", היא מספרת. "ידעתי שבגיברלטר ישנה קהילה  יהודית, אך לא ידעתי שהקהילה היהודית פה כזו חמה ומחבקת. עוד לפני שנחתנו, הרבנית המקומית התקשרה אלי להזמין אותנו לארוחת צהרים. קיבלו אותנו בחום, עזרו עם המזוודות, ובכלל היו נהדרים לאורך כל הדרך".

 

חג שבועות למגורשים - בלי בית כנסת

מגורשי נוה דקלים, הגישו תביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מדינת ישראל והמועצה האזורית חוף אשקלון - בשל העובדה ש-11 שנים לאחר הגירוש טרם קוימה ההתחייבות לבנות מחדש מבני ציבור עבורם.

דרור ונונו יו"ר הועד המקומי של קהילת נוה דקלים-ניצן (ניצני דקלים), אומר לערוץ 7 כי מדינת ישראל התנערה מהבטחתה. "נוה דקלים הישוב הגדול בגוש ומנה 600 משפחות, עם מבני ציבור בשטח של 10,000 מ"ר, שכללו בתי כנסת, מעונות, מרכזים מסחריים ועוד. מדובר ברכוש של התושבים".